När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Hej!
Kanske någon här kan dela med sig av sina tips och erfarenheter.
Vad är det bästa sättet att marknadsföra sina tjänster och sin business på?
Vad har fungerat för er, och vad fungerade inte?
Jag tänker både online och offline- marknadsföring.
Tack på förhand!
// Elin
Hej Elin!
Det beror verkligen helt på vad din verksamhet är. Om du har en e-handel finns det hur mycket alternativ som helst online. Facebook-ads (med bra segmentering) instagram etc. Men är du en liten lokal butik/byrå/verksamhet osv finns det superbra sätt med direktreklam och adresserade utskick där man kan segmentera sin kundgrupp på fler sätt man kan tro. Exempel på sådan ]segmentering för direktmarknadsföring finns här [url]https://www.optimalkommunikation.se/blog/direktmarknadsforing-hur-du-kostnadseffektivt-nar-din-malgrupp[/url].
Ett annat sätt är såklart en kombination. Men utgå från vilka kunder som är intresserade av din tjänst / vara och hur du bäst når dem.
Hej Elin,
Jag skulle säga att den digitala marknadsföringen garanterat är den bästa. Visst kan man argumentera att äldre inte är lika mycket aktiva online men jag skulle nog säga tvärtom, den nya generationen av äldre användare är nästan mer aktiv än dem unga på sociala medier och dylikt. Med digital marknadsföring når du ut till många väldigt fort, du kan även nischa in dig på en specifik ålder, kön eller vart m.m.
Dödgräver lite...
Det blir ju lite som diskussionen om snören - och hur långa de är. ;)
Vilken typ av marknadsföring som fungerar är så klart helt beroende på vilken typ av verksamhet det gäller.
Är det en lokal garnbutik på liten ort i Norrland, utan möjlighet till distansförsäljning, så kanske man inte bör lägga allt krut på riktade SoMe-annonser. På samma sätt kanske en webbutik för de senaste mobilerna inte ska använda sig av A4 lappar i den lokala butiken samt utskick som slängs tillsammans med den andra direktreklamen.
Summa summarum så lägger jag också mest krut på digitala medier. Kostnadseffektivt, riktbart och spårbart.
Man bör dock vara observant på att bruset är så oändligt mycket större, så ibland kan det vara värt att testa vara lite old-school också.
Som sagt - [i]Hur långt är ett snöre. [/i]
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att
registrera dig som medlem.