Likviditetsbudget

0
Hej,

Jag håller på att göra en likviditetsbudget för 12 månader för ett litet cateringföretag, och jag följer mallen på verksamt.se, länk nedan.

Jag vet att jag kommer att få en tillsynsavgift från kommun för att jag hanterar livsmedel, säg 5 timmar a 1720 kronor, totalt 8 600 kronor, men jag vet inte när kostnaden kommer. Hur skall det bokföras i likviditetsbudgeten, skall jag slå ut avgiften över 12 månader, eller lägga den slumpmässigt någon månad?

Mvh

John



verksamt.se https://www.verksamt.se/alla-e-tjanster/rakna-ut/likviditetsbudget
1009
211
Hej, I min mening är det bättre att lägga in den lite för tidigt med hela summan. Då ser man bättre om man klarar sig enligt budget eller inte. Sedan kan man flytta den om den inte kommit under månaden. Om man lägger in den för sent så är risken att man står utan pengar när den kommer. Alternativ är väl att ringa och fråga när de brukar fakturera kontrollen.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.