När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag slänger upp min fråga här, hittade ingen bättre del.
Här på företagande.se finns de mängder med företagare som driver/drivit butik. Jag kommer inom en kort tid boka in möten med lämpliga butiker och presentera min idé, men först behöver jag göra en lättare analys.
Min fråga är hur ni som driver/drivit butik fokuserar på att skapa försäljning i butiken? Vad är er dröm när en kund kommer in? Är det att kunden ska ta en vara (plagg, etc.) och direkt betala eller är det hellre att de ska ta en vara, fundera och sen hitta en till vara som passar perfekt till (merförsäljning alltså)?
Drömmen är ju alltid att kunna göra både och. [br][br]Det finns ett skäl till att en kund kliver in i en butik, och det är att de är sugna på att köpa något som kan tänkas finnas i butiken. Undantaget för tittare som bara skall slå ihjäl tid i väntan på bussen, kompisen, att regnskuren skall upphöra eller något sådant, men fortfarande tror jag att man då går in i en butik som väcker ens intresse. Hursom, är kunden ute efter något skall de gå snabbt och enkelt att hitta vad man skall ha. [br][br]Men, kan jag dessutom hjälpa kunden med något som inte stod på dennes lista att köpa in i min butik, så blir det bingo i kassan. Då tar jag hand om en större del av kundens mentala marknadsandel den dagen, och det är positivt.[br][br]Det är länge sedan jag drev fysisk butik, men det var alltid roligt att göra långa kvitton.
Drömmen måste väl vara att ha en butik där t.o.m. dom som bara kommer in för att söka skydd undan regnskuren faller för det dom ser i butiken och handlar något. Eller att dom minns butiken, och tipsar en vän som kan vara intresserad.. [br][br]Alla som kommer in kan vara potentiella kunder. Om inte idag så kanske imorgon..[br] [br] :winner