När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Eftersom jag tydligen hade skrivit i fel forumsämne :OMG , så testar jag här istället.
Går med funderingarna att byta firmanamn, idag så går jag under namnet "Opab Sanering & Skadeservice" men enligt mitt tycke så är namnet lite långt, krångligt och svårt att komma ihåg för kunderna.
Har funderat lite på att byta till kort och gott "Totalsanera".
Vad tycker ni om det? Vill ha ris och ros.
Enligt mitt tycke har du ju kortversionen opab som även är din web-adress. Den känns lätt att komma ihåg.
I övrigt beror det lite på vilka dina kunder är. Om det tex är privatpersoner som behöver din hjälp en gång i livet eller ytters få gånger kan det vara bra att ha ett namn som beskriver verksamheten. Ditt gamla namn då kanske bättre beskriver vad du gör. Totalsanera låter i mina öron som ett större tilltag.
Tack! Det är precis sån här feedback jag är ute efter.
Ni "vanliga" personer som aldrig har eller kanske aldrig kommer att anlita en saneringsfirma. Själv så blir man ju "hemmablind" när det gäller namnet. Vissa vet ju inte ens vad sanering innebär.
[quote="BoC Ekonomi" post=50189]Enligt mitt tycke har du ju kortversionen opab som även är din web-adress. Den känns lätt att komma ihåg.
I övrigt beror det lite på vilka dina kunder är. Om det tex är privatpersoner som behöver din hjälp en gång i livet eller ytters få gånger kan det vara bra att ha ett namn som beskriver verksamheten. Ditt gamla namn då kanske bättre beskriver vad du gör. Totalsanera låter i mina öron som ett större tilltag.[/quote]
Själv tycker jag Opab klingar bättre, det känns också mer kreativt. Namnet i sig kopplas inte direkt till din nisch - eller någon annan för den delen, men samtidigt låter det bättre, man undrar lite också "vad är det för företag?". Samtidigt tänker jag, att om ni har firmabilar, nån reklamannons etc. kan ni ha en bra slogan under företagsnamnet som på på ett bra sätt säger vad det är ni gör.
Så min röst ligger på att ni bara heter Opab, men att ni har en stark slogan som alltid syns tillsammas med ert namn!
Förresten, så har ordet Opab potential till att bli en riktigt snygg logga, något som också kan vara bra att folk känner igen och sätter prägel på er firma. Totalsanera är inte lika enkelt att designa till någon häftig logga.
Jag håller med föregående här, men jag skulle vilja dela på ditt företagsnamn:
Opab
- Sanering & Skadeservice
***
Du kan presentera dig som Opab, prata om Opab och allmänt bara nämna Opab i olika sammanhang...
Sen att det står hela företagsnamnet på din faktura och det som kunden ser när han/hon knackar in postgirot/bankgirot är ju egentligen bara en fördel!
Jag tycker du ska ha det som du har det, bara en annan approach. Vad du däremot kan göra, om du vill förändra dig, är att anlita en seriös och skapligt dyr reklambyrå som fixar en snygg och attraktiv grafisk profil.
Det kan vara nog så attraktivt och är i allra högsta grad ett förändringsarbete som du är ute efter!
Med dyr menar jag att bra grejer kostar lite, och reklam är ingen skillnad. Huvudsaken är att du är nöjd!
Om du vill ha en *RIKTIGT* billig logga kan du skriva texten själv i Verdana eller Times... men hela poängen med att förnya sig går ju i så fall åt fel håll!
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att
registrera dig som medlem.