När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag har laddar ner de flesta affärsplanen som finns på nätet och försökt att fylla i dessa, men jag vet inte hur jag ska gå tillvägas med en marknadsundersökning för att se om mina tjänster inom webutcekling kommer att vara eftertraktade. En annan sak är väl att tjänster inom webutveckling kan innebära alla möjliga kunder, allt från privatpersoner till stora företag. Hur ska en sådan marknadsundersökning ske? :-[ Uppskattar om jag kunde få lite konkreta råd så att jag kan sätta igång med min undersökning 🙂
Det var vad jag anade ;-)[br][br]Min rekommendation är att du bör kontakta en oberoende marknadsförare för att utveckla din idé och se på möjligheterna. Visst det kostar lite pengar och kanske inte alltid ger dig ett önskvärt resultat men då är dem pengarna bättre satsade än de som du tänkte använda till reklam mot yahoo eller google.[br][br]Man kan förvisso förenkla allt till bara marknadsundersökning men det behövs mer för att få till ett mer rättvisande resultat. Bland annat behöver göra lite olika analyser utav de insamlade uppgifterna så som konkurrensanalys, målgruppsanalys, behovsanalys mm sedan är det aldrig fel at tfölja upp med att se vilka kanaler som troligt genererar mest avkastning för sin marknadsföring.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b][br][br]
[quote author=Mojo link=topic=3413.msg15680#msg15680 date=1201015324][br]Det var vad jag anade ;-)[br][br]Min rekommendation är att du bör kontakta en oberoende marknadsförare för att utveckla din idé och se på möjligheterna. Visst det kostar lite pengar och kanske inte alltid ger dig ett önskvärt resultat men då är dem pengarna bättre satsade än de som du tänkte använda till reklam mot yahoo eller google.[br][br]Man kan förvisso förenkla allt till bara marknadsundersökning men det behövs mer för att få till ett mer rättvisande resultat. Bland annat behöver göra lite olika analyser utav de insamlade uppgifterna så som konkurrensanalys, målgruppsanalys, behovsanalys mm sedan är det aldrig fel at tfölja upp med att se vilka kanaler som troligt genererar mest avkastning för sin marknadsföring.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b][br][br][br][/quote][br][br]He he, ja men tack vare dig så vet jag "my limitations" samtidgt vill jag självklart att företaget ska funka. Så jag tänkte precis som du skrev, hitta någon som kan hjälpa mig med detta, Vill inte gå in halvhjärtat...du förstår.[br][br]Men var hittar man en duktig marknadsundersöknings konsult..om dom nu heter så :vissla[br][br]Någon du rekomenderar? Jag kanske borde lägga upp en liten annons i forumet?[br][br]Mvh[br]Simon
testa att ställa dig på "andra" sidan![br]säg att du är din kund! vad vill du ha? vem kan tillhandahålla det för den rimligaste ersättningen? mät pris/prestanda hos dina konkurrenter, som du säkert hittar om du söker på den tjänst du tänker erbjuda.[br]försök helt enkelt att sätta dig in i vad dina kunder behöver, när, och hur mycket de kan vilja betala för att DU ska göra det åt dem.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att
registrera dig som medlem.