När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
(Om detta ligger fel så får någon moderator gärna flytta det till rätt ställe)
Om jag skickar ut ett säljbrev till en kund och min uppföljning av detta är att maila, räknas detta mail som spam då? Många av mina potentiella kunder är enskilda firmor. Att maila dem utan att ha en etablerad kontakt vet jag är no-no. Då jag är redigt less på telefonförsäljare själv så vill jag inte vara en av dom...
Om du skickar ett personligt mail till en person som du tidigare har kontaktat via vanlig post så är det knappast att betrakta som spam - men om du skickar ut 1000 brev via post och sen skickar samma mail till alla mottagare så börjar det likna spam. Så det finns inga klara gränser. [br][br]Hur får du tag på mailadressen? Om du har en etablerad kontakt, exvis via att de bett att få information och då har lämnat sin mailadress eller att de är befintliga kunder så är det viktigt att du ger dem en möjlighet att undanbe sig framtida mail. [br][br]mvh[br]Carl J[br]jobbdator.se
Mailadressen kommer från deras egna websajt. Inget köpt register alltså. [br]Några 1000 brev på en gång kommer det inte att bli, snarare kanske max 20/vecka. Men tanken är att dessa 20 kommer att få samma uppföljningsmail. [br]Det är inte så att jag kommer börja mailbomba efter det första reklambrevet, utan det blir max 2 uppföljningsmail. Men om jag i varje mail skriver att de kan enkelt avböja fler mail är det ok då? [br]Hur skulle du som företagare reagera och tänka?[br][br]Mvh Åsa
Jag skulle bli irriterad, och absolut inte köpa något av dig! :evil:[br][br]Det kommer tillräckligt mycket skräppost i min inkorg redan som det är...bli inte en av dessa jobbiga spammare![br][br]Filibastis
I mitt tycke låter det ok, även om det är viss spamvarning på att använda mailadress från webb - men du kanske ska göra det mer personligt om det bara handlar om 20 per vecka. Sen kan du ju alltid ringa om du vill följa upp - speciellt om du vill försöka få till ett möte. [br][br]Personligen gillar jag inte generella utskick som jag inte har beställt (typ nyhetsbrev), men ett enstaka mail där man riktar sig direkt till mig är ingert problem, även om jag väljer att slänga det.[br][br]Carl J[br]jobbdator.se[br]
Att skicka mail som uppföljning till sina privatkunder är ok. Ska du skicka reklam i dessa mail bör du få ett godkännande innan.[br][br]Att skicka mail till företag är inte spam, du behöver inte heller ha en tidigare kontakt. Dock leder sådana mail väldigt sällan till order.[br][br]Alla är vi trötta på spam :O
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att
registrera dig som medlem.