Visitkort som kunden faktiskt behåller?

74
1
Tänkte beställa visitkort och kom på att man kanske ska ha ngt på baksidan som gör att det faktiskt blir mer användbart än bara en pappbit som folk ändå ofta slänger?
För det brukar jag göra med visitkort..särskilt med dagens teknik där allt sköts via mobil/nätet osv.

Är det någon mer som tänkt på detta och vad har ni då för förslag när det kommer till att försöka få kunden att behålla visitkortet? Gör ju mer nytta i plånboken där chansen är större att det visas upp för andra än att det ligger i papperskorgen.

Min verksamhet är en webshop.
18
en klassiker är ju formulär där man kan fylla i tiden för ett bokat möte. En annan smart grej för er som webbshop skulle vara en qr-kod (de där små sakerna som man kan skanna in med en smartphone) kanske med ett erbjudande för de som skannar. På så vis finns det ett värde i att behålla visitkortet ända tills man handlar i er webbshop
74
1
Det andra alternativet lät superfiffigt! Lite komplicerat att skapa men antar att det finns företag åt sånt likt allt annat? Är definitivt ngt jag ska kolla upp! Så tack för tipsen :)
18
Varsågod :) superenkelt att skapa en qr-kod här: http://qrcode.kaywa.com/
Riktigt bra idé med QR-koden!
157
3
Qr-kod är grymt men se till att det inte bara är en kod utan att den som håller i visitkortet vet vad qr-koden innebär.
2360
49
Mitt senaste visitkort har väckt störst intresse, ni kan se det i loggan här. Att göra det oväntade av ett visitkort är A och O. Själv har jag sparat andras bästa under snart 50 års tid. lars
2360
49
Forts. Att relatera till något med en bild säger mer än 1000 ord, enl. talessätt vilket verkligen stämmer. Att lägga ner tid på visitkort före start av företag kan vara mycket lönsamt och att göra det större eller mindre än normalt eller runt eller vågigt är något som väcker nyfikenhet. Lars

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.