Skicka en bekräftelse

Anonym
Jag har utfört en tjänst till en kund och vill skicka, en typ av bekräftelse till kunden vad jag har utfört, hur ska man utforma detta formulär tro?
367
48
[i]Skulle kunna låta såhär[/i] Bäste Namn Namnsson! Tack för uppdraget / beställningen / förtroendet ([i]välj lämpligaste[/i]) Jag vil bara för ordningens skull bekräfta att jobbet är utfört enligt överenskommelse. Bästa hälsningar [b]Allra viktigast är dock att bekräfta i förväg[/b] vad ni kommit överens om att du skall göra. och vad det skall kosta. Leveransdatum pris mm gör kundenlugn/skapar trygghetskänsla Blir ju en orderbekräftelse. Är det ett jobb över tid kanske med olika moment, bör du göra avstämningar med info om var du befinner dig i projektet/ processen Kan du antyda vad slags bransh det är så kan du få mer specifika tips..
Anonym
Hej, vi jobbar med Grön-Fri dvs att vi skrapar bort mossa och besprutar taket sen. MVH Marina
367
48
OK, Jag förstår. Jag känner till branschen ganska väl. (har varit marknadskonsult åt kund som tillverkar hus-recond produkter och åt landets ledande takmaterialtillverkare. Hur är det? Brukar ni lämna offert i form av t.ex ett besiktningsprotokoll över vad som behöver göras? -eller hur får ni uppdragen?
2
Hej Imre! vi tar emot per telefon en önskan av en taktvätt, och sedan kör vi ut och tittar på taket vad som behövs göras, och offert skickas till kund. Kund bekräftar per telefon eller mail om detta godkänns och tid och dag bestäms och sedan utföres arbetet, faktura skickas därefter. Vi har diskuterat här på firman att vi skulle vilja skicka en bekräftelse vad som utförts till kunden och att vi gör en uppföljelse efter en tid. Med vänlig hälsning Marina.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.