När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Hej, och välkommen till forumet.
[br]
[br]Jag tillhör den ”andra kategorin”. 20 affärsidéer per vecka minst :grin:
[br]
[br]Jag tror att de flesta affärsidéer föds av att man är kritisk i sitt tänkande. Som exempel om jag går på en restaurang och är missnöjd med något så börjar jag genast tänka hur man skulle kunna göra detta bättre.
[br]Ringer jag till en kundtjänst som behandlar mig illa kan man klaga för kompisarna, men jag tänker genast att man skulle dra igång ett företag som utbildar kundtjänst medarbetare. Osv.
[br]
[br]Se ett problem och sedan hitta lösningen, sen bygger man ett företag kring detta.
[br]
[br]Att andra redan gjord det eller redan gör det är bara positivt. OM dom kan göra det, varför skulle inte du klara av det? Det gäller bara att hitta sin egen USP, göra saker lite bättre, lite smartare.
[br]
[br]Det är sällan det är en unik idé som avgör framgången, det är oftare hur hårt och smart man jobbar som avgör. Jag är helt övertygad om att det fanns möbler och företag som sålde möbler innan IKEA startade. Se hur det gick :wink:
[br]
[br]Mitt tips är att du börjar i en bransch som intresserar dig eller som du redan kan. Identifiera problemen som dina konkurrenter har och se till att du inte gör samma misstag.
[br]
[br]Företagande handlar trots allt om att tillhandahålla produkter eller tjänster som andra är beredda att betala för, vad kan då vara bättre än att fråga de som du vill ska bli dina kunder innan du gör något.
[br]
[br]Känner du till branschen sedan innan har du säker en del svar. Men du bör också testa dina teorier genom en ordentlig undersökning.
[br]Det finns många företag som kan hjälpa dig med det. Alternativt sätter du dig med telefon i hand och göra undersökningen själv.
[br]Ska du göra det själv så läs på ordentligt om hur du skall formulera dina frågor så att du får korrekta svar, och inte de svar du vill ha.
[br]Det är svårt att hålla sig objektiv i en undersökning om ens egen affärsidé, och man har en tendens att sälja in konceptet när man frågar :oops:
[br]
[br]Några korta råd som jag hoppas hjälpte dig.
[br]
[br]
[br]Med vänliga hälsningar
[br]
[br]Micke
Hej,
[br]
[br]Håller med. Det är intresset och drivkraften som styr dig. Välj något du är intresserad av och gå in helhjärtat.
[br]
[br]Kollade på nyhetsmorgon för ett tag sedan när Johan Von Holstein var med (om du inte har någon susning vem det är så startade han internetföretaget Icon media labb för massa år sedan och på 2 år hade de typ 5000 anställda i 23 länder eller något).
[br]
[br]Hur som helst. Han sade en sak man kan fundera på som jag faktiskt tror stämmer:
[br]
[br]"Det finns inga dåliga ideér så länge man är motiverad och går in stenhårt för att lyckas. Gör du det blir du en vinnare även om det finns 100 st som har exakt samma inriktning"
[br]
[br]Thomas Biström
[br]www.starhost.se
Hej,
[br]
[br]Håller med. Det är intresset och drivkraften som styr dig. Välj något du är intresserad av och gå in helhjärtat.
[br]
[br]Kollade på nyhetsmorgon för ett tag sedan när Johan Von Holstein var med (om du inte har någon susning vem det är så startade han internetföretaget Icon media labb för massa år sedan och på 2 år hade de typ 5000 anställda i 23 länder eller något).
[br]
[br]Hur som helst. Han sade en sak man kan fundera på som jag faktiskt tror stämmer:
[br]
[br]"Det finns inga dåliga ideér så länge man är motiverad och går in stenhårt för att lyckas. Gör du det blir du en vinnare även om det finns 100 st som har exakt samma inriktning"
[br]
[br]Thomas Biström
[br]www.starhost.se
Var på en föreläsning av Johan och det var något av det mest inspirerande jag varit med om. Han vet verkligen vad man ska säga för att locka fram drivkraften hos folk.
[br]www.iqube.se ä ju hans nya företag
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att
registrera dig som medlem.