När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag tycker du har glömt det viktigaste. I nästan alla situationer som involverar köp - sälj så är förståelsen för varandra viktig. Säljaren måste förstå vad köparen vill ha, och berätta vad som krävs för att nå dit i form av tid, uppgraderingar och pris.[br][br]Köparen måste i sin tur förstå vad säljaren menar. Eftersom kunden alltid har rätt, är det upp till säljaren att lägga sig på en nivå där köparen förstår, om så är rimligt. [br][br]När man förstår varandra, kan man dansa tango, skriva avtal och börja jobba. [br][br]Men av det du nämner ovan så är nog bra referenser det vitkigaste. Bra är sådana som jag känner på ett eller annat sätt.
Jag tror förståelse, pris och personkemi är de tre viktigaste ingredienserna för att kunna driva en webbyrå bäst (som du kan påverka). Annars är nog kontaktnät det allra viktigaste, i alla fall om man vill åt de större kunderna.
Du har tre viktiga faktorer egentligen kan man inte välja en.[br][br]Pris - Det spelar ingen roll om du är dyr eller billig ger du tydligt pris vad det kostar per timma eller per avsedd färdig lösning inom ramen av en specifik kravspec så har den presumtiva en referens att hänga upp på.[br][br]Tydlig kontaktperson - som är lätt att få tag i och som man kan samarbeta med, de flesta webbprojekt blir mer eller mindre samarbeten då man bollar sig fram mellan tyckande och smak, teknik och behov.[br][br]Referenser - Att ha bra exempel på utförda projekt, vem är kunden och vem är kontaktperson hos kunden för att kolla upp hur tidigare samarbete förlöpt.[br]
Hej! [br][br]Att ni förstår och framför allt har ett intresse av att få fram det budskap jag vill föra fram på min hemsida. [br][br]Ni borde alla studera försäljning eftersom en hemsida alltid, utan undantag är till för att sälja något. [br][br]Priset "bryr jag mig inte om". En dålig hemsida kan kosta mig massor med pengar varje dag i förlorade affärer och en bra kan hjälpa mig tjäna pengar varje dag.[br][br]Personkemi är precis som andra säger viktigt. Byggde en gång en sajt som just handlade om försäljning. Webbyrån la in lite text för att visa hur det skulle kunna se ut och i texten stod det allmänt nedlåtande information om just säljare och deras yrkesval. "Kom och köp en damsugare av mig" etc. Grrrrr Vi klickade inte alls som ni förstår och jag avslutade samarbetet 20 sekunder efter jag såg detta. [br][br]Uppföljning skulle vara bra. En webbyrå som efter en tid följer upp vad som händer och ser till att det blev som man tänkt skulle vara fantastiskt. Låt säga att jag vill ha in intresseanmälningar från potentiella kunder och 70% av alla besökare lämnar sajten efter att ha fyllt i halva formuläret. Då borde man kanske göra något åt detta problem. Jag som beställare kanske inte har en aning om att detta händer och ingen aning hur man kan åtgärda det hela. Det borde en proffsig webbyrå däremot ha koll på. [br][br]MVH[br][br]R
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att
registrera dig som medlem.