Growth Hacking

11
Inom ett digitalt landskap som utvecklas i en svimlande takt möter marknadsförare ett växande spektrum av terminologi. Vad innebär "synergi" i åtanke (förutom en dystopisk sci-fi-film där robotar tar över världen)? Och vad är "snackbart innehåll" exakt (förutom att det ger lite hunger)? När den digitala industrin strävar efter att definiera sin ständiga framsteg, växer ordet i alltmer utmanande grad.

Growth Hacking - bara ett annat buzzword?

Nej! Growth Hacking är inte bara ett annat immateriellt begrepp. Det är faktiskt en oerhört enkel. Sean Ellis, grundare och VD för Qualaroo, Growthhackers.com och ordinerade Godfather of Growth Hacking, erbjuder denna förklaring:

"En Growth Hacker är en person vars sanna nord är tillväxt."

Som en Growth Hacker ska varje strategi du utför, varje verktyg du implementerar och varje teknik du utvecklar informeras av din önskan om tillväxt. Det kan verka självklart att det enda målet med tillväxthackning är tillväxt, men skönheten i detta och vad som gör tillväxten hackande en sådan värdefull övning, är dess flexibilitet. Det spelar ingen roll om du är en enmans start eller ett multinationellt företag. growth hacking diskriminerar inte och någon kan utnyttja den.

Digital är en slagmark som marknadsförare kämpar för för att uppnå konkurrensfördelar. Det kan vara kompromisslös mål, begränsande budgetar, begränsade resurser och ett överskott av konkurrenter mot bakgrund av framåtskridande verktyg och plattformar. En konventionell strategi för marknadsföring är inte längre tillräckligt. Det enda sättet att överleva är att anpassa sig.

Vill ni veta mer om Growth hacking, följ vårt nyhetsbrev på https://autogrowth.se
eller på vår Linkedin @ Autogrowth

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.