SEO företag

640
9
Hej!

Hittade denna sidan

http://www.seo.se/placeringar-soekmotorer.php

Är dom verkligen så mycket bättre än andra eller tror ni att orden är "väl valda" :vissla

MVH

R
355
1
Detta företag sysslar med sökmotoroptimering och har skrivit en massa om ämnet. Detta gör att man hamnar högt upp på dessa sökord.[br]Svårare än så blir det inte  ;-)
640
9
Hej! [br][br]Nej det är klart "context is king" heter det ju. Men samtliga företag i listan sysslar med samma sak så det borde ligga i deras intresse att ligga bra till på sökorden som representerar deras bransch...  :vissla[br][br]MVH[br][br]R
321
9
Precis![br]Skulle jag vilja anlita ett företag för att sökmotoroptimera min sida, skulle jag bara kolla på de som ligger typ topp 3 på sökordet "sökmotoroptimering".[br][br]Mikael[br][i][b]Lundgren Creative[/b][/i][br][url=http://www.l-c.se]www.l-c.se[/url]
355
1
[quote]Skulle jag vilja anlita ett företag för att sökmotoroptimera min sida, skulle jag bara kolla på de som ligger typ topp 3 på sökordet "sökmotoroptimering".[/quote][br]Jag håller inte riktigt med där. Tänk efter, om du har en sida som du vill ha höga träffar för, exempelvis kossor, så är det ju viktigt att detta företag har många sidor med "kossor". Jag menar att det viktigaste ordet är inte sökmotoroptimering utan det ordet som passar för din bransch. Sedan kan det ju vara en annan sak att se dessa kanske kan en hel del om ämnet sökmotoroptimering men inte om "kossor". [br]Förstår du vad jag menar?
640
9
Hej! [br][br]Jag tror jag förstår dig, men jag tycker fortfarande att de som jobbar med att optimera andras sajter borde först visa vad dom går för själva. Det handlar om trovärdighet.[br][br]MVH[br][br]R
355
1
Visst, självklart men jag skall ge dig ett litet tips. Vet du att de som lyckas bäst med sökoptimering faktiskt inte syns så mycket ute på sökmotorer. Detta på grund av att vi kan en del hemligheter angående ämnet och detta vill vi ju inte ge bort på internet  ;-)[br]
758
9
Priset för en sökmotoroptimering på fina gatan, kostar runt 15 000: - i en engångsavgift[br]och sedan så kostar det lika mycket ungefär årligen i någon form av tillsynsavgift.[br]En del tar också extra betalt för varje ord som ska optimeras.[br][br]I jämförelse, så är googleannonser betydligt billigare och resultatet många gånger bättre[br]i en del fall. :nicka[br]Vi som däremot inte vill betala för varken googleannonser eller optimering, måste själva lära oss hur man gör för att synas.[br]Vill man anlita någon, så finns det lågprisalternativ som smakar lika bra, men som kanske inte känns lika mycket i plånboken.[br]Ungefär så..
27
[quote author=Sinnenas Teater link=topic=3144.msg14204#msg14204 date=1194709904][br]Priset för en sökmotoroptimering på fina gatan, kostar runt 15 000: - i en engångsavgift[br]och sedan så kostar det lika mycket ungefär årligen i någon form av tillsynsavgift.[br]En del tar också extra betalt för varje ord som ska optimeras.[br][/quote][br][br]Ett tips till alla som ska anlita sökmotoroptimerare är att bara betala för resultat.[br][quote][br]I jämförelse, så är googleannonser betydligt billigare och resultatet många gånger bättre[br]i en del fall. :nicka[br][/quote][br][br]Ställer mig mycket tveksam till detta. I de allra flesta fall håller trafik från träfflistorna högre kvalitet. Men det är sant att man kan nå goda resultat med Adwords.[quote][br]Vi som däremot inte vill betala för varken googleannonser eller optimering, måste själva lära oss hur man gör för att synas.[br]Vill man anlita någon, så finns det lågprisalternativ som smakar lika bra, men som kanske inte känns lika mycket i plånboken.[br]Ungefär så..[br][/quote][br][br]Det kan jag verkligen rekommendera. Tar lite tid att lära sig men min erfarenhet är att det betalar igen sig i längden.  För den som vill sätta sig in i ämnet är seo-forum.se ett tips.
6
Som i alla affärsprocesser så måste man bestämma om man ska lägga ner egen tid på utbildning och arbete eller anlita någon som redan kan...[br]Vi har i över tre år använt ett SEO företag (som lämnar garanti) och detta har placerat oss först på de flesta sökmotorerna. Att detta kostat os 15-tusen per år kan vi räkna hem på någon vecka. Detta är den "marknadsförings aktivitet" som direkt ger bäst avkastning.[br]Visst är en kombination Adwords att föredra och där kontrollerar man ju enkelt sin budget.[br][br]Vi annonserar även i andra medier (tex tidningar och magasin) men där är det tyvärr alltför svårt att räkna hem resultatet. Någon som har en bra idé på hur detta kan göras kostnadseffektivt?[br][br]/M
1616
6
Ett ex. Kunden får klippa ut annonsen och lämna till butiken för att erhålla rabatt. Då kan man uträkna resultat av hur många som fallit för rabatten och som hör av sig.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
190
[quote author=Mojo link=topic=3144.msg14899#msg14899 date=1197139232][br]Ett ex. Kunden får klippa ut annonsen och lämna till butiken för att erhålla rabatt. Då kan man uträkna resultat av hur många som fallit för rabatten och som hör av sig.[br][br][/quote][br][br]Det ger en fingervisning, men kan vara missvisade - åt båda håll. Dels så kan erbjudandet i sig rendera kunder som inte annars varit kunder (så kallade kupongklippare) - dels kan andra kunder se erbjudandet, och "gå till butiken" men av olika skäl inte utnyttja erbjudandet. Medveten och med det i åtanke kan man använda specifika erbjudanden som indikator.[br][br]Men det enklaste sättet är nog att fråga kunderna när de beställer hur de hittade dit (och då bara med en enkel fråga så att så många som möjligt fyller i).
1616
6
Ber om ursäkt wooster om jag var otydlig men det var Ett Exempel. Det kan appliceras i många olika former med eller utan rabattfunktion. Både tryckta och webbaserade former.[br][br]Den viktigaste funktionen är att få en mätbar lösning även om få lösningar är 100% i exakta resultat. Sedan är det inte fel att kanske till och med fånga andra målgrupper "kupongklippare". [br][br]Att fånga de som går till 'butiken' men som inte utnyttjar erbjudandet. Ja det är inte heller en dålig start. Då har man fått en presumtiv kundgrupp att aktivera sig, dvs som engagerar sig i 'din' verksamhet för att se mer av utbud och vad som erbjuds. Även om det inte leder till direkt försäljning så ger det genom att man också har placerat 'butiken'/företaget i kundens medvetande en möjlighet till senare försäljning. Men det beror på om det är en positiv eller negativ upplevelse även om hur man valt att följa upp gentemot den presumtiva kunden.[br][br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
190
[quote author=Mojo link=topic=3144.msg14904#msg14904 date=1197151638][br]Ber om ursäkt wooster om jag var otydlig men det var Ett Exempel. Det kan appliceras i många olika former med eller utan rabattfunktion. Både tryckta och webbaserade former.[br][br]Den viktigaste funktionen är att få en mätbar lösning även om få lösningar är 100% i exakta resultat. Sedan är det inte fel att kanske till och med fånga andra målgrupper "kupongklippare". [br][br]Att fånga de som går till 'butiken' men som inte utnyttjar erbjudandet. Ja det är inte heller en dålig start. Då har man fått en presumtiv kundgrupp att aktivera sig, dvs som engagerar sig i 'din' verksamhet för att se mer av utbud och vad som erbjuds. Även om det inte leder till direkt försäljning så ger det genom att man också har placerat 'butiken'/företaget i kundens medvetande en möjlighet till senare försäljning. Men det beror på om det är en positiv eller negativ upplevelse även om hur man valt att följa upp gentemot den presumtiva kunden.[br][/quote][br][br]Lika mycket jag som var otydlig. Att ha annonser med rabatt är ett utmärkt sätt att dra till sig såväl nya som gamla kunder - i många branscher är till och med kupongklippning väldigt underskattat som reklamverktyg. Speciellt effektivt om man vill få kunder att prova en ny butik eller vara som de annars inte tänkt på eller är skeptiska till.[br][br]Men det är svårare att använda rabatter för att lista ut var kunder kommer ifrån, eftersom en del kommer på grund av erbjudandet snarare än annonsen medan andra kommer på grund av annonsen men det syns inte i statistiken eftersom de inte nyttjar rabatten.
1616
6
Det beror sig på hur du utnyttjar statistiken om du har ex samma annons till olika tidningar men låter annonsen vara i en nummerföljd eller annan avräkningsbar följd eller olika utseenden så kan du göra specifika beräkningar på utifrån publiceringstillfälle och plats.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
5
Hej[br]Jag är ny här på detta tillsynes välskötta forum ;) och tänkte presentera mig.[br]Då jag är verksam inom SEO passar det bra att göra det i just denna tråden.[br][br]Mitt företag heter SEO IT Sverige och har i skrivande stund bra placeringar i den lista som inlägg nr 1 tar upp.[br][br]Listan är dock mer eller mindre lika dynamisk som sökmotorerna är. Det i sin tur innebär indirekt att de främsta SEO-aktörerna måste hålla sig á jour med alla de förändringar som sker i sökmotorernas "hjärnor". [br][br]En väl insatt sökmotoroptimerare måste med andra ord ha bra koll på de hundratal kriterier som sökmotorerna sätter upp och från en tid till en annan värderar olika.[br][br]Precis som Robaino skriver i ett inlägg så är context king. Har man lyckats sammanställa vilka sökord/fraser man har mest att vinna på att synas med så ska man anpassa textinnehållet på sidan efter detta. Fortfarande i dag blir man förvånad över väldigt många företags hemsidor. Många gånger är innehållet dåligt formulerat, osammanhängande eller allt för kortskrivet. Är man då verksam i en bransch med många aktörer som slåss om synligheten i sökmotorerna är en första ågtärd att se över textinnehållet på hemsidan. Man ska lägga mycket tid på detta då Ni säkert som jag är väldigt kräsna när man letar efter information. Finner man inte det man letar efter inom loppet av ett par sekunder så lämnar man sidan för att gå vidare till nästa. [br][br]Att mäta resultat av SEO...[br]Ett bra spårningsverktyg med detaljerad infomation om varifrån besökaren kommer samt vilka sökord man får trafik ifrån är verkligen att rekommendera. [br][br]Till sist[br]Att synas högt upp på sökmotorerna med utvalda sökord/fraser är absoult ingen garanti för att orderingången ska öka. Hamnar besökaren på en hemsida som inte verkar ha uppdaterats på flera år eller ser väldigt tråkig ut är risken stor att besökaren lämnar väldigt fort.[br][br]Må väl!
1616
6
Välkommen till företagande.se SEO och tack för berömmet tillforumet.[br]Presentera gärna dig och ditt företag under kategorin "Presentera dig och ditt företag. [br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br]Moderator Företagande.se
5
Tack för ett snabbt välkomnande och info om var jag ska prentera mig!
640
9
Hej och välkommen hit![br][br]Postade precis en fråga som rör context i "Företagande över gränserna" Titta gärna in där och tyck till  :nicka[br][br]MVH[br][br]R
54
3
Min erfarenhet är att de finns väldigt många oseriösa SEO-företag.[br][br]Jag har sett exempel på priser omkring 15 000 kr per år, där det man säljer i själva verket är luft och googles tjänster såsom adwords och analytics. Utåt sett avslöjas det inte ordagrant att man säljer gratistjänster från google. Det är alltså ofta fråga om rent hyckleri.[br][br]Själv har jag kunskaperna som krävs för bra sökmotoroptimering och jag känner väl till att det går hand i hand med hur sidan byggs. Att i efterhand kompensera för en dåligt bygd sida hos ett SEO-företag kan kanske ge viss kompensation.[br][br]Det gäller alltså dels om sidans uppbygnad och dels om grundläggande SEO, som man själv kan lära sig mer eller mindre. Det mesta kan du alltså med lite vilja göra själv, lite beroende på ork, vilja och teknisk kunskap.[br][br]Sen är ju SEO-företag bra om man helt enkelt inte orkar göra det själv, eller om man vill finslipa den sista lilla biten. Dock är jag skeptisk till abonemang, som löper år efter år, när det mesta eg. är ett engångsjobb, följt av mindre underhållsarbete.[br][br]Så om du nu absolut måste välja ett SEO-företag, så börja med att försöka hitta ett som verkar seriöst, bara detta är svårt!!![br][br]Sen om du hittar ett, se då till att hitta ett där du slipper betala 15 000 år efter år för ett engångsjobb.[br][br][br][br][br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.