När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Just nu har jag en steg för steg kassa. Dels måste kunden bli medlem/skapa ett konto för att genomföra sitt köp. Sen går de vidare genom olika steg, på första sidan väljer de adress, sen klickar de på "fortsätt" och då kommer man till betalning sen "fortsätt" igen och då kommer man till sista sidan där man bekräftar ordern.
Kan detta göra att man tappar kunden på vägen?
Är det bättre att ha kassan på en sida?
Ska kunden verkligen behöva skapa ett konto för att göra ett köp? Kan man tappa kunder på detta?
Jag är ingen expert på webshoper men har för mig att man måste skapa ett konto för att köpa på nätet oavsett? Sen finns det ju smarta sätt att göra det på, t.ex. att informationen sparas till check out så man slipper skriva in allt två gånger?
Det är klart att ju mer komplicerat det är att handla ju större drop off får man, men det går ju att komma runt, titta på andra framgångsrika webshopper som gör stegen tydliga och enkla för besökaren att förstå.
ett bra exempel: http://www.sporttema.se
Först har de en iPerson som riktar besökaren till varukorgen, och väl där har de en enkel trestegsprocess för att handla.
Lycka till!
Hej!
Det kan du absolut göra, konsumenter hoppar gärna av när du blir för krångligt. Ett alternativ är att man kan logga in via Facebook och ha det connectat så istället.
Tipsar gärna om dessa sidor där man pratar frekvent om hur man kan anpassa sin sida för att få bätte försäljning.
http://iloveconversionrate.se/
http://www.conversionista.se/
Du kan ju alltid spana in ehandel.se också som är full med matnyttig information.
Lycka till!
[quote="martinthemindreader" post=44092]http://www.ehandel.com/nyheter-artiklar/personlig-video-okade-konverteringen-med-10-procent/[/quote]
Det är säkert bra med en video!
Men det jag tänkte på var att det är konstig prissättning på videon, 1500 kr/månad. Borde ha varit en engångskostnad tycker jag, fast det kanske är en form av avbetalning.
Priserna har ju såklart ändrats lite sen 2010, men en av anledningarna till prissättningen är hostingen.
Nu svävade vi dock lite väl mycket off topic, i grunden handlar det om att hitta sätt att rikta besökaren till det man vill att de ska göra, och sedan göra det så enkelt och lättförståeligt som möjligt.
så en fråga till Elle för att komma tillbaka: skulle du vilja skicka länken till sidan så vi kan ta oss en titt? hittade den inte på din profil.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att
registrera dig som medlem.