När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Min kund fick sitt paket idag och kartongen var skadad och tom, enda som fanns kvar var lite tejp.
Han sa att han har lämnat tillbaka detta till Posten och så vitt jag kan se via koll-id har dom skickat tillbaka paketet till mig.
Hur ska jag uppföra mig nu som företag? Har bett han göra reklamation till Posten. Kommer Posten ge han ersättning? Vi packar våra varor väldigt väldigt säkert, så det är svårt att dom skulle gå sönder i transport så länge man inte slänger dom som sten.
Retur avgiften? Ska jag stå för den? Vad ska jag med en tom paket till ? Det är väl Posten som bör ta detta med kund?
Hej!
Vad är värdet på varan? Rör det sig om en i det stora hela, liten summa hade jag inte ansträngt mig då tiden kostar mer än värdet på varan.
Men om det är ett större värde beror det lite på i dina fraktvillkor... Hur ska dina kunder agera när de hämtar ut varan etc... Om kollit såg (ursäkta mig) förjävligt ut men kunden strunta i att agera hade jag definitivt dragit öronen åt mig och ifrågasatt varför kunden gick hem med varan när paketet redan vid avhämtning såg ut som det gjorde.
Det hade varit önskvärt med lite mer detaljer kring hur förfarandet gick till utifrån din kunds perspektiv så fyll gärna ut ditt inlägg.
Men generellt så är en reklamation till fraktpartern varit på sin plats med en redogörelse för hur ni packar era varor och även ifrågasätta hur detta kan hända och överväg noga att anlita någon annan. För är det som du säger att ni packar säkert och väl ska detta inte kunna hända. Det jag får känslan av är att någon eventuellt kan stulit prylarna. Är det då någon som är på ditt lokala kontor kommer du få ytterligare problem som du inte ville ha.
Sätt dig också in i kundens situation.
Han har beställt en vara från dig, och säkert betalat den redan.
När han hämtar ut paketet är det bara kartongen kvar.
Om du i detta läge säger till kunden att han får ta det med Posten, och reklamera där, sänder inte några bra signaler.
Titta på det med kundens ögon också, han har beställt och betalat varan, men bara fått ett tomt paket. Han skiter rent ut sagt om det är ditt fel eller postens fel, det enda han vet är att han betalat för något som han inte fått. Om du i det läget lämnar honom i sticket och hänvisar honom till posten lär han inte handla av dig igen.
Bara en tanke! Värt att tänka på detta!
/Peter