Prenumerera Ekonomi
Skillnad mellan enskild firma & AB?
Jag har idag en enskild firma. |
|||
Går det att "föra in" material och varor jag redan äger?Avser starta en enskild firma inom en snar framtid. Har länge sålt varor via tradera lite vid sidan om mina studier, men har nu fått en så stor kundkr... |
|||
Vilket datum ska bokföras?Har köpt en inventarie för 5000 kr på företagets kreditkort (enskild firma) När jag bokför, vilket datum ska bokföras. Datumet då jag får varan i hand... |
|||
Skriva av söndrig dator
Min bärbara har gått sönder och det är inte lönt att laga den, hur gör jag egentligen för att "skrota" den? |
|||
Avdrag?
Med risk att ställa en dum fråga: hur funkar det här med avdrag? Vad (generellt) får man göra avdrag för när man driver enskild firma? |
|||
Hur bokför man i Handelsbolag (enl. kontantmetoden)
Ja som rubriken säger vill jag ha hjälp på vägen med min bokföring i mitt handelsbolag som bokför enligt kontantmetoden då vi har en låg omsättning. |
|||
Friskvård - träningskort
Får jag lov att bokföra mitt träningskort i företaget som en kostnad? |
|||
"Anskaffningskostnad inventarier" vid nyregistrering ?
Hejsan. |
|||
Sälja abonnemangstjänster över internet
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Glömt att bokföra affärshändelse (kontantmetoden)Jag är delägare i ett handelsbolag. Vi bokför med hjälp av ett hemmasnickrat excelblad. Där för vi in alla våra försäljningar och utgifter m.m. Sen sk... |
|||
Dell?
Hej Kategori: Inköp |
|||
Eget varuuttag
Hej! |
|||
Eget varuuttag
Hej! |
|||
Fel datum på Verifikation.
HEJSAN! |
|||
Medelantal anställda
Hej! |
|||
Programvara för bokföring och faktureringJag arbetar på heltid åt ett svenskt universitet. På kvällar och helger bedriver jag dock konsultverksamhet inom IT (webbutveckling, lite marknadsföri... |
|||
momskuld och momsdeklaration
Hej alla! |
|||
Nya bokföringsfrågor!
Nu är jag tillbaks igen. Nu har det gått ett tag och jag är igång. Men vartefter jag håller på så stöter jag på patrull! |
|||
Bankgiroanvändning för privat brukJag driver en enskild firma, men skulle skricka ett paket privat mot postförskott. Då det kräver att man har ett bank- eller plusgirokonto använde jag... |
|||
Hur bokför man överlåtelseavgiften????????????Hur bokför man överlåtelseavgiften???????????? |
|||