Prenumerera Ekonomi
Ny dator - tips!
Tänkte jag skulle köpa mig en ny bärbar dator om ett tag. Kategori: Inköp |
|||
Förenklad faktura?Läste i senaste skattenyheterna att man från och med 1 januari ska kunna använda sig av en förenklad faktura på belopp under 2000 kr inkl moms. Någon... |
|||
I'm in serious need of help, people!Det är så att jag ska starta eget företag och håller på med all det här pappersarbetet innan. Men läste lite i forumet och såg att nån hade skrivit at... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Flytta bolag utomlandsJag och en kollega tänker starta upp ett gym på Irland. Kan man starta ett aktiebolag i Sverige och driva det utomlands? Det verkar ju rimligare att s... |
|||
När bör man byta från KB till AB?startade ett kommanditbolag i våras och tjänat in en hel del pengar och har funderingar på att byta bolagsform till aktiebolag och undrar när det börj... |
|||
Gåva till kund
Hej! |
|||
Piratjägare belönas med 250.000
Ingen dålig belöning!! Kategori: Inköp |
|||
Dra av SL-kort?Jag åker kommunalt till en av mina "fasta" kunder, några gånger i veckan. Får jag dra av köpet av SL-kort (840 kr/mån i tilläggszon), eller hur funger... |
|||
Kreditfaktura?Ska man ha en egen fakturanummerserie om man ska göra en kreditfaktura? |
|||
Bokföring av domänköpRegistrerade nyligen en .se-domän som jag tänkte använda när jag lägger upp en sajt för min verksamhet - vilket konto ska jag använda när jag bokför d... |
|||
Hur bokföra utrustning?
Hur bokför jag en digitalkamera med tillbehör för sammanlagt 5 600 kr? |
|||
Hjälp ang fakturera endast en kund.
Hejsan. |
|||
Vad händer om ...... man betalat ut lön till ngn och man INTE betalar in skatt för denne? Om företagaren lämnar till Skatteverket att denne dragit skatt 0 kronor för d... |
|||
Skillnaden mellan Kostnad Sålda Varor (KSV) och Utgift för..
hej, jag behöver hjälp med en grej.. vad är det för skillnad på |
|||
Gratis revisor?Det ringde precis någon telefonförsäljare till mig som kunde ge mig ett erbjudande om gratis revisor under en viss period. Någon annan som fått samtal... |
|||
Försäkring och bokföring
|
|||
Hjälp !!
Någon som kan hjäpla mig svara på frågan ! |
|||
När bokslut?Om jag startar en firma idag och har redovsningsår från 051001-061231 då behöver jag inte göra något bokslut o deklartaion förrän efter 061231. Har ja... |
|||
Har lagt några länkar att bläddra i på...
Redigerat detta inlägg. Reklam för din egna sida. Nya regler kommer upp inom kort. Har du något att invända emot detta kan du pm:a mig. |
|||
SäkerhetskopieringSom datasäljare möts jag förvånandsvärt ofta av undermåliga säkerhetsrutiner när det gäller backup av företagens data. Framförallt småföretag är otrol... Kategori: Inköp |
|||