Någon vänlig själ som kan ge mig några Tips?...

163
5
Mitt företag.
Under min föräldraledighet har jag kommit till slutsats att min hobby inte längre "kan" / bör stanna på hobbynivå.
Till min stora glädje blir Älskade Barn ® min enskilda firma från och med 1/2 2008.
Vi finns på www.alskadebarn.se

Jag heter Tina.
Positiv Trippelmamma till tvillingar 03 och Lilleman 06.
Uppskattar det vackra i livet och har svårt att ligga på soffan...
Mitt kontaktnät är stort, och jag har ständigt nya planer då jag uppnått mina mål på vägen.
Jag är en god lyssnare och lär gärna av andra, det jag kan bli bättre på!

Älskade Barn ®  är en mammas önskan att klä sina barn i mjuka - praktiska plagg med litet Attityd.
Älskade Barn ®  är samtidigt en mammas dröm att alltid ha sina älskade barn tätt intill hjärtat...

Välkomna med Tips och tricks, hur jag kan förbättra mig!
Mitt ödmjuka tack på Förhand.
Tina.
www.alskadebarn.se
63
Angående designen så ska jag bara säga att det inte ser direkt proffsigt ut, och kronan ovanför menyn borde vara en länk till förstasidan. Någon annan ger dig nog mer tips där.[br][br]Beställningen är lite svår tycker jag. Du har ett formulär som man får fylla i för hand, och som bara verkar ha plats för en produkt? Jag förstår i alla fall inte hur jag ska fylla i det, så åtminstone en förklaring där tack. [br][br]Jag tycker nog att, med tanke på beställningsdelen och att din HTML inte är den bästa, att du borde anlita ett företag som vet vad de gör, och när du ändå håller på, så ordna en riktig shopfunktion med varukorg och allt som hör till.
163
5
Tackar för tycke![br][br]Jo, jag har förstått att beställningsdelen inte är så enkel.[br]Det håller jag på att "rita" på.[br]Kanske någon har några tips?...[br][br]
63
Jag tycker åtminstone att man ska kunna fylla i formuläret med hjälp av en knapp vid varje produkt, JavaScript kanske räcker till det. Eller, sämre, ha beställningen i en popup så man i alla fall kan läsa om en produkt samtidigt som man fyller i formuläret.
163
5
Det var smart![br][br]Jo, sidan måste utvecklas, och jag är tacksam för alla tips!
205
1
En liten varning:[br]Företag som säljer varor för upp emot tusenlappen och som har vanligt brev som förordat fraktsätt har det bäddat för tvister =/ Kanske vore det bra att lägga en gräns på 100-300 kr för att det ska kunna gå med brev, och att lägga på lite på fraktkostnaden för dyrare försändelser för att få ett kvitto som styrker att försändelsen gått från dig.[br][br]"Jag kan inte ta ansvar för Postens hantering, men jag hjälper gärna till med ev. reklammation hos Posten eller kontakt med pts.se"[br] - som sagt blir det väldigt svårt att få betalt för sin vara oavsett om det är posten som förlagt försändelsen eller kunden som luras. Tyvärr, det enda som krävs för att det ska bli en dyr och segdragen tvist som du har en mycket liten chans att vinna är ett mail från kunden där de hävdar att de aldrig fått varorna.
163
5
Tusen tack, N.N![br]Det var en bra idé![br]Skall räkna lite på fraktsumma.[br][br]Egentligen är det en "kvarblivenhet" sedan jag andtast hade det som hubby. Vi bor så avigt och det är långt till närmsta "post".[br]Enklast att lägga det på lådan.[br]Nu skal jag verkligen tänka om.[br]Tack för att du påvisade för mig![br][br]Jo, jag har redan haft en där "smycket ramlar ur paketet" ( borde inte gå...)[br]Däremot är det faktiskt övervägande som väljer rek.frakt.[br]Jag förordar det i beställnigsbekräftelsen också.[br][br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.