Fedback på vår hemsida

16
Alltid intressant att höra andras åsikter.
Adressen till sidan är: www.bgavideo.com
22
Gillar sidan, den är enkel och ni har prisuppgifterna direkt.[br]Varför ni har bilder på er själva vet jag inte men men,  :P
36
Informativ sida. Jag uppskattar också när man kan se priserna direkt. Har dock två kommentarer:[br]1. På startsidan bland nöjda kunder, menar ni Akzo Nobel? Det står Alzo Nobel just nu.[br]2. Prisuppgifter på VHS till DVD. Tolkar jag det som att det först kostar 3kr/min + 75kr för DVD-skivan, eller kostar det bara 3kr/min?
118
5
[quote author=DavidHolm link=topic=4020.msg18823#msg18823 date=1214477358][br]Gillar sidan, den är enkel och ni har prisuppgifterna direkt.[br]Varför ni har bilder på er själva vet jag inte men men,  :P[br][/quote][br][br]Det kan vara bra att ha bilder på sig själv eftersom det blir en positiv tanke för en möjlig kund att se att detta troligen inte är något lurendrejeri.
22
bilder är ju väldigt enkelt att fixa från internet om det skulle vara så.
1616
6
[quote author=DavidHolm link=topic=4020.msg18962#msg18962 date=1214950464][br]bilder är ju väldigt enkelt att fixa från internet om det skulle vara så.[br][/quote][br][br]Om vi nu ska vara lite konstruktiva istället...[br][br]Här kommer lite tankar om sidan[br][br]Topploggotypen blir rörig med alla texter som formaterats olika vissa mittjusterade andra vänsterställda och så placering ovanpå en mittcentrerad meny. Jag skulle rekommedera er att se över Topploggon så att den blir ren och håller formateringarna då får man lättare att ta till sig av budskapet.[br][br]Fotografierna på sidan är av blandad kvalitet och jag skulle inte säga att alla är goda. Bilderna är en av era viktigaste profileringar eftersom ni sysslar med just överföring av bild/film från olika media till nya media. En kund vill ofta känna att den får bra stöd och kvalitet därför är det bra om ni visar på er tekniska kompetens i detta (Även om någon annan har tagit bilderna). [br][br]Porträttbilderna på sidan skulle kunna vara av lite bättre kvalitet och helst bör man kunna se att det är samma fotograf som tagit bilderna för då bibehålls den artistiska känslan och kvaliten. Också bra om fotografierna har en jämn färgmättnad äver sig så inte vissa känns gammalmodiga och andra lite bättre. Samma sak gäller med skärpan.[br][br]Vad gäller antalet anställda blev jag fundersam, ni visar flera stora fastigheter där ni har kontor/butik men visar endast på åtta styken anställda i företaget medans i er FAQ så skriver ni att ni är nio?[br][br]Färgvalet på sidan är blått och orange, ett  utmärkt färgval som ni bör hålla fast vid. [br][br]Klicklänkarna på sidan skulle jag hellre vilja se utan understryckningar men bibehållet med blå färg, Kanske oragne mouse over på länkarna så att man ser vilken man har markerad.[br][br]Menyn känns inte helt logisk "Företaget" ligger direkt efter "Hem" sedan följt av de olika inriktningarna ni har. därefter "Hemleverans" och "Våra butiker" För mig vore det mer naturligt om ni på startsidan och i menyn riktar in er på kunden genom att ge kunden den relevanta information den söker. Därför borde "Företaget" ligga efter "Hemleverans" i menyn. [br][br]En notering på förstasidan är att jag inte fullt får grepp på om ni riktar er till företag eller privatpersoner. Ordet "Hemleverans" förknippar jag med hemmet/familjen men samtidigt stoltserar ni med "Nöjda kunder" på förstasidan där dessa endast utgör företag och organisationer. På något sätt skräms jag av att inte veta.[br][br]En annan notering på förstasidan är att ni inte direkt får ut era produkter/tjänster. Ni lägger alldeles för stort fokus på att visa vilka era kunder är samt tala om vilka ni är där sist kommer en kortfattad variant av vad ni gör. De tre stora bilderna som inte har någon rubrik är inte heller tre självklara knapplänkar.[br][br]Sidans formatering hoppar lite när jag bläddrar bland språken i nederkant.[br][br]Användadet av toppmenyn och vänstermenyn gör mig lätt förbryllad. När jag klickar in på "Ljudband" Väljer sedan i vänstermenyn "Räntefri avbetalning" så försvinner övriga val i den vänstra menyn. Det enda valet jag får är att gå vidare till FAQ. Jag vill antingen tillbaka eller kunna titta på de andra alternativen som var i vänstermenyn innan.[br][br]Nu är jag tyvärr för trött för att skriva mer idag men hoppas detta väcker lite tankar.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b] [br][br][br][br]
16
Tack för all feedback![br][br]Ett extra stort tack till Mojo, har börjat fundera på hur vi ska förändra. Alltid roligt att få in lite fräscha idéer i huvudet
64
Det är för mycket text, åtminstone på förstasidan. Beskriv kortfattat och använd "less is more"-visuella intryck. Bättre att ha en genomgående infosida som man kan läsa än att blaffa allt på förstasidan.[br][br]Sen om ni ska ha bilder på er själva, fixa bättre tagna bilder. Porträttfoto med samma stil på alla bilder. Mitt tips är att inte ha bilder alls på er själva. [br][br]Less is more - det är så uttjatat och så väldigt sant.
11
Se också över den engelska översättningen. Det finns dessvärre en del språkfel i den och det ger ett mindre gott intryck. [br][br]Får jag ställa en motfråga: jag funderar lite på olika affärsidéer och har upptäckt att det finns en del brister i olika företags engelska översättningar. Skulle ni kunna tänka er att anlita någon professionellt för en språklig genomgång/översättning/korrekturläsning etc för ert företags hemsida? Jag har inget sådant företag än så det är inte något erbjudande, däremot undrar jag hur marknaden skulle ställa sig till en sådan tjänst.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.