När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Min hemsida har varit häruppe på tapeten förut. Den är ju faktiskt även idag "bara" en hemsida som fungerar som butik.
Det som talar för en omstrukturering är att den idag har "ramar". Lättare för sökmotorer/ människor att hitta in på den om den inte har det har jag hört...
Nu "kan" den enligt min webutvecklare inte se riktigt exakt likadan ut. Jag har sett ett utkast, och är väl ganska nöjd.
Jag gillar på min sida nu, att det är små bilder "i början" av varje sida som man kan klicka på och ta sig till intressant bild.
Jag skulle önska att det fanns något smidigt "klicka-ihop-din-egen-slutprodukt-kundkorg, men detta är helt över mina kunskaper...
I dagsläget har jag ca 5% handlande kunder varje dag. Detta har jag förstått är bra. Är det overkill att rodda om sidan då?... Blir det bättre utan småbilderna? Är den "för personlig"? Hemmakladdad/fixad som den är nu?... Verkar det svårt att förstå hur man beställer?...
Man blir så hemmablind. Jag skulle bli väldigt glad för någons åsikt... *plis?...* www.alskadebarn.se
Personligen tycker jag om sidan, den är ren och enkel att navigera.[br]En kundkorg behöver inte vara så avancerad, kanske kan din webbdesigner koda ihop något som skickas som en fil till dig bundet till nuvarande beställnings-formulär?[br]Alltså, kunden klickar på en "Lägg till i kundvagnen" knapp, det sparas "i kulisserna" och när kunden sen klickar på "Beställ" så kommer ditt nuvarande formulär upp där de skriver in uppgifterna och allt skickas till dig med en fil där allt kunden vill ha är i fyllt.[br][br]Alternativt, om du inte vill göra om hemsidan, ta en titt på Paypals system, de kan hantera hela din "shop" och allt du behöver göra är att registrera dig samt lägga in "Köp Nu" / "Lägg till i Kundvagnen"-knappar för varje produkt, när nån klickar på en sån så kommer en ny web-ruta upp med paypals "shop" (Din egen logotyp etc.)[br][br]Som sagt, jag tycker inte att du ska göra om hemsidan för mycket, den ser bra ut :)
[quote author=Janglebert link=topic=4217.msg19866#msg19866 date=1219611770]Nu "kan" den enligt min webutvecklare inte se riktigt exakt likadan ut.[/quote][br]Sa han varför?
Lite jobbigt med att scrolla för att se större bilder.[br]Kanske du skulle ha en förhandsvisning av bilderna.[br]se denna länk så förstår du vad jag menar. Något att fundera på....[br][url=http://www.dynamicdrive.com/style/csslibrary/item/css-popup-image-viewer/#thumb]http://www.dynamicdrive.com/style/csslibrary/item/css-popup-image-viewer/#thumb[/url]
Åhh, tack![br][br]Paypal har något sådant?... Det kan man "köra ihop" med deras betalningslösning alltså?..[br][br]Jag har letar efter min webutvecklares mail, men jag hittar det inte där hon påtalade om varför exakt det skulle behöva bli någon skillnad.[br]Jag kommer ihåg att den orangea ramen runt inte funkar att ha. (Men den tycker jag ju om!...)[br]Sedan när man scrollar ner så följer inte vänsterkolumnen med.[br](Man får klicka på en "Tillbaka-text" så man kommer upp igen.)[br][br]Den kunde inte se likadan ut, för att "ramarna" togs bort.[br]Det är tyvärr utanför mina kunskaper...(Som finns, men är pyttesmå...)[br][br]Den där Popup bildlänken var bra..[br]Skall fundera och höra om man kan få hjälp med nåt sådant.[br][br]Tack för tips och hjälp![br][br]
Klart du kan ha en orange ram och scrollbart innehåll med fast navigering även utan frames. En sådan design som du har tar ungefär 20 minuter att göra utan frames och helt validerad som xhtml strict. [br]Du borde ta ett snack med din utvecklare, eller fråga runt efter priser från andra.
Janglebert, japp det har dom.[br]Kommer inte ihåg priser rakt upp-och-ner men det är inte så farligt. (Tror inte att shop-tjänsten kostade något eller så var den billig, Paypal tjänar per transaktion)[br][br]Den riktiga "shoppen" hamnar då hos paypal med knappar på din sida.[br]Skulle du vara intresserad så kan du ju kolla http://www.PayPal.com eller om du vill har hjälp runtikring det eller så, hör gärna av dig via PM här på forumet :)
- Tôckne där gamle galoscher ä väl inge tä å gå runt mä? säger alla, men jag kan inte hjälpa det. Jag älskar mina gamla skor, och de springer dessutom fort![br][br]Om du verkligen är säker på att vart 20:e besök leder till köp - rör inget! Så fort du ändrar nåt kommer den siffran ändras i endera riktning. Det finns ingen anledning att ta reda på [i]vilken[/i] riktning, när det finns andra vägar att gå. Man kunde prata om vertikalinvestering i ditt fall, och det låter som att det är lite fel läge.[br][br]Har du funderat på att istället realisera dina drömmar i en ny webbshop som bygger på exakt samma verksamhet, och som får löpa parallellt med din nuvarande...?
foe.[br] :o :nicka[br]Bra idé... Tänkte inte på det...[br][br]Hmm...*funderar*[br][br]Jo, jag är sääääker på mina siffror. Helt hundra. Siffor kan jag sedan mitt tidigere liv i en annan bransch.[br][br]Du sade någonting du... En till sida?... Men är det fel läge nu?...[br]Det kasnke vore värt att prova.[br]Men då måste man väl ha en annan adress, och en annan "plats" liksom?..[br][br]
Javisst! Det är ren, sund affärsutveckling. Att expandera horisontalt eller vertikalt utgör skillnaden mellan att lägga bud på en konkurrent respektive integrera distribution, tillverkning, eller försäljning i affärsverksamheten. Den senare varianten (vertikalinvestering/ vertikalintegration) har effekten att man absorberar affärskedjans övriga aktörers vinstmarginaler. Den förra varianten har effekten att man direkt ökar marknadsandelen.[br][br]Jag har haft lite kontakt med temarknaden, så vi tar ett exempel därifrån: Lipton har en marknadsandel på 57%, Twinings på 20%. I det fall att UNILEVER (som äger Lipton) skulle göra en investering för att långsiktigt öka sin vinst, kan de antingen förädla logistik/tillverkning/försäljning eller lägga ett bud på Twinings. Den förra innebär ökad vinst med x%, och den senare (där man [i]köper[/i] 1/5 av temarknaden) en vinst med y%. Resten är matematik, där sista raden avgör vilket beslut som är rätt.[br][br]I ditt fall tror jag på att öka kontaktytan med den lukrativa marknad du verkar ha hittat (d v s köpa Twinings...), och det skulle du alltså kunna göra genom att starta en ny webbplats med nytt namn, ny logga och ny design. Fundera igenom vilken målgrupp du når idag, vilken du skulle vilja nå framöver, och hur du ska utforma den nya webbplatsen/erbjudandet för att tilltala den nya målgruppen.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att
registrera dig som medlem.