www.favoritsmycken.se

163
5
Är i startgroparna av lansering av ett nytt sätt att beställa smycken.
Nu behöver jag er hjälp.

*Utmaning*
Vad behöver jag tänka på / ändra, och finns det något som är bra?
Inbjudande / avskräckande?...
Här: www.favoritsmycken.se

Är enormt tacksam för alla åsikter!
1616
6
Dessa 2 talar lite mot varandra.[br][br][quote]Beställningen makuleras efter 10 dagar om inte betalning mottagits.[/quote][br][br][quote]Leverans:[br]Beräknad leverenstid inom två veckor efter registrerad betalning. Räkna med två-tre dagar för Bankgirocentralen att registrera. [/quote] [br][br]Lite luddigt men i princip innebär detta att beställaren måste betala dag 7. Om den betalat dag 8 kan du ha makulerat beställningen dag 10 men mottagit pengar dag 11.[br][br]Då är det bättre att du anger:[br][br]"Betalning måste vara på vårt konto senast 10 dagar från beställningsdatum. Räkna med två-tre dagar för Bankgirocentralen att registrera. Vid utebliven betalning makuleras din beställning"[br][br]"Leverans:[br]Beräknad leveranstid inom två veckor efter vi mottagit din registrerade betalning."[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
163
5
Tack Mojo!!![br][br]Man blir ju helblind när inte ögonen funkar ihop med hjärnan... ;)[br]Ändrar direkt!![br][br]*Ändrat*
1616
6
Jag blev själv blind -.-[br][br]Fastnade lite i denna då slog det mig att banker räknar arbetsdagar därför kan det röra sig om 2 ibland fler dagar extra.[br][br]Kanske vore bättre att skriva:[br][br]"För att vi ska påbörja din beställning måste betalning ske till vårt konto senast 10 dagar från beställningsdatum." [br][br](Därefter kan du avvakta de 3-5 dagarna extra med tanke på ev helg för att se om beloppet kommer in alternativt ändrar du 10 dagar till 7 dagar. När man känner efter känns hotet om makulering otryggt för mig som ev beställare. I princip säger man bara i raden ovanför allting man behöver veta.[br][br]Om man vill vara extra tydlig kan man lägga till [br][br]"Missar du att betala för din beställning i tid kan du lägga en ny beställning och erlägga betalning inom angivna dagar." [br][br]På det sätt får du bort all negativ/hotfull klang och du förmedlar på ett positivt sätt att beställningar som inte erlagts i tid makuleras utan att nämna det samtidigt som kunden är välkomen med sin beställning.[br][br]Ber än en gång om ursäkt att jag i mitt hastiga svar inte tänkte längre.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
163
5
Jag har ändrat igen! Det lät bättre![br][br]Tack både Mojo å det allra varmaste, samt denna möjligheten att få andras blickar och medföljande feedback på det man själv - ibland / ofta - stirrat sig blind på!!
185
2
Hej![br][br]Vad kul för dig, hoppas att lanseringen går bra! Älskade barn känner jag till sedan tidigare. Får jag fråga på vilket sätt Favoritsmycken skiljer sig från Älskade barn? Sidorna är ju väldigt lika och har ett väldigt likt innehåll, bara det att den sistnämna kanske är mer nischad och att den första har en varukorg. Jag upplever Favoritsmycken som en utveckling av Älskade barn vid en snabb anblick, är därför väldigt nyfiken på varför du valde att starta det som ett dotterbolag. (Inget negativt, är som sagt mest nyfiken.)[br][br]Jag tycker att sidan är funktionsduglig, jag gillar att jag vid beställning kan klicka upp en bild där de olika teckensnitten visas. Det känns som att du sidan rakt igenom verkligen ger en bild av vad du säljer vilket är toppen.[br][br]Det enda jag skulle vilja kommentera åt det negativa hållet är ordningen på länkarna. [br][br][br][b]Så här ser den ut nu:[/b][br]Bildgalleri[br]Skötselråd[br]Om Favoritsmycken[br]Villkor & Köpinfo[br]Gästbok[br]Nyheter[br]Min saga[br]Länkar[br]Kontakt[br]Varukorgen[br]Startsidan[br][br][br][b]Jag hade nog önskat något åt det här hållet:[/b][br]Startsidan[br]Varukorgen[br]Nyheter[br]Bildgalleri[br]Om Favoritsmycken[br]Villkor & Köpinfo[br]Skötselråd[br]Min saga (denna hade jag eventuellt byggt in i "Om Favoritsmycken")[br]Kontakt[br]Gästbok[br]Länkar[br][br]Startsidan ligger ofta först bland länkarna, vilket jag finner mest logiskt. Varukorgen är ju det mest aktuella för köparen efter att ha klickat sig igenom den första menyn. Nyheter är också något som är väldigt aktuellt. Så Aktualitet är ledordet för mina tre i topp.[br][br]Därefter har jag sorterat in en sektion som berör utbud, företaget i sig, köp från företaget samt produktrelaterad information - dvs företags- & produktrelevant information.[br][br]Därefter har jag lagt allt som inte riktigt "passar in" någon annanstans. "Min saga" gör sidan personlig, men jag förstår nog inte riktigt anledningen till att den har en egen länk. Kontakt brukar man ofta hitta långt ner i menyer (upplever jag det som), och gästboken vill man ju skriva i när man har besökt sidan klart = mot slutet. Länkar har inte med sidan i sig att göra, utan är kanske mer en bonushjälp för besökarna. Därav att jag lagt den sist.[br][br]Men detta är ju verkligen bara en smakfråga. Så här skulle jag ha tänkt om jag hade gjort sidan, men sedan är det upp till dig att rata eller gilla :)[br][br]
163
5
Härligt, Jessica![br]Det var en bra tanke!![br]Precis vad jag behövde!![br][br]Tar tag i det genast![br][br]Jodå, Visst är Favoritsmycken en "kopia"/ utveckling / sida av Älskade Barn.[br]Den är gjord med tanken från början att efterlikna så mycket det går.[br](Fast förbättra?..)[br][br]Tanken "först" var att göra ÄB till en webshop, men jag gillar inte att bryta ett vinnande koncept...[br]Sedan tänktes tanken att just "Barn" är ju - bevisligen - inte enda målgrupp, även om det verkar funka fint till Älskade Barn av alla åldrar...[br]Mitt tänk är alltså att Favoritsmycken riktar sig mer till vuxen publik.[br]Alltså morgongåvor, presenter i övrigt, kärlek, osv.[br][br]Och så får man ju chansen att testa "webshop". ÄB är ju en helt enkel vanlig hemsida.[br][br]Det är alltså egentligen bara en grej jag vill prova på.[br][br]
185
2
Ja, då var mina tankar om upplägget på de två sidorna helt överensstämmande med dina :)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.