När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Hej!
Vid första anblick känner jag att du borde minska omfattningen vad gäller text på startsidan. Korta ned texten och lyft fram det som du anser är viktigast för besökaren att se.
Med Vänliga Hälsningar
Rickard Andersson - Din Plats.
www.dinplats.se
Tack Rickard,
Det ska jag absolut göra.
Har faktiskt funderat på det, men varit osäker på om jag då tappar relevans vid sökningar. Det är inte lätt med sökstrategier.
Håller med DinPlats. På förstasidan tror jag på kort och snabbläst information, gärna med prisexempel.
Sedan tror jag det helt enkelt är svårt, det finns så många webbyråer. Jag och min bror gjorde lite webbdesign tidigare, och dom enda jobb vi fick in var genom kontakter.
Kanske kan vara värt att gå med i någon lokal företagarförening och helt enkelt hitta potentiella kunder den vägen?
Hej!
Här kommer lite råd till dig från en stolt konkurrent :)
1, Våga var mer personlig. Du pratar om dig själv i tredje person och ofta förlorar man mer på det än vad man vinner. Våga stå för den du är och var stolt över dig själv.
2, Börja blogga om det du gör och vad du ämnar att göra. Det hjälper dig med sökmotoroptimeringen och skapar lite drag till din sida.
3, Skapa sidor du tror att användarna kan ha nytta av. Sidor som fyller funktion och intresse och som på sådant sätt drar folk.
4, Använd sociala medier i större utsträckning och implementera dem på din sida.
5, Var lite mer aggressiv. Kolla gärna in [url=http://carljonas.se/index.php/2012/10/06/8-snabba-tips-och-rad-om-gerillamarknadsforing/] denna artikel [/url]som hjälper dig med marknadsföring IRL till väldigt låg kostnad.
Tack snälla Carl Jonas,
För din generositet, det är verkligen superbussigt av dig. Jag blir så glad för det :-)
Ska försöka följa dina råd så gott jag kan.
De traditionella byråerna finns det inte många av i dag då de flesta på ett eller annat sätt sadlat om och erbjuder inte bara modernare men även fler tjänster. Internet är ju mer än bara en webbsida...
Sedan är det mer vanligt att mer och mer lär sig själva, att de anställer eller har någon egen avdelning för detta ändamål. Det finns också en tendens till att verktygen har förenklats mm.
Inom kommun eller tjänstesektorn tror jag att det används sällan vanliga verktyg som t. ex DreamWeaver eller liknande. Här kör man med program eller helhetslösningar för många flera tusen än så, d v s sådant som en annan kanske inte har råd med, eller sådant som man inte blir bekant med förränns man själv kanske har ett jobb inom tjänstesektorn. Dock så är det ändå märkligt att många som gör hemsidor på "fel sätt" hänger kvar och snor kunder från dem som gör "riktiga sidor".
Men generellt sätt så gäller det att försöka hänga med i utvecklingen, att vara så modern som möjligt, ha koll på trender,
aktiv i sociala medier, utöka produkt eller tjänst osv. Och alternativa vägar finns säkert att fundera över.
/Daniel
Du får gärna kontakta mig så kan du få fler råd, samtidigt som vi kanske kan ha någon form av samarbete?
Maila mig gärna på j@carljonas.se så kan vi diskutera vidare.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att
registrera dig som medlem.