När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag tycker sidan ser välkomnande och modern ut men kanske du skulle fundera över storleken på slidern du har i början. Jag menar i förhållande till de olika produktgrupperna du har till höger. Tycker de olika avdelningarna du presenterar kommer i skymundan på förstasidan. Sedan syns ljusgrön text med vit bakgrund dåligt. Nu tittar jag på den med FF. Kanske text-shadow: 1px 1px 2px black kunde göra susen
Bara några funderingar.
Hej!
Jag tycker du har fått till en bra grund med tanke på att du har använt dig av Virtuemart vad jag kan se. Designen är i grunden snygg och ren vilket framhåller produkterna på ett bra sätt. Min första tanke när jag kom in på sidan var dock inte att det var en e-handel. Jag trodde att det var en hemsida för ett lokalt företag som bara visade upp några utvalda produkter.
När vi pratar om e-handel hos oss brukar vi försöka få besökaren att förstå att de är inne på en e-handel så fort som möjligt. Vi brukar benämna detta som köpflöde. Innan kunden är inne i ett köpflöde så kan inga köp ske eller ens närmanden till köp. Vanligen definieras att kunden är inne i ett köpflöde / e-handel när denne första gången förstår att något går att handla. Vi brukar vara noga med att visa pris, köpknapp och mycket leverans och lagerinformation så tidigt som möjligt. Detta gör att besökaren förstår att det går att köpa.
I kassan tycker jag också att du ska försöka att trycka ihop informationen mer. Tyvärr kanske du måste ha en varukorg först där man gör vissa val för att senare komma till kassan? Försök om du kan med något tillägg att göra en ensideskassa med varukorg och kassa på en sida. Detta bör öka din konvertering (antal kunder som handlar)
Precis som föregående författare så föreslår jag att du minskar ner bannern på startsidan så att man med en bärbar dators skärm kan se produkter. En slider klickar generellt sätt få besökare på.
Jag skulle även göra det tydligare hur man kommer till kassan. Det tog mig några klick innan jag förstod.
För att kortfattat sammanfatta mina tips:
1. Visa fler produkter på startsidan med pris och köpknapp. Kanske några kuddar med pris, någon säng med ett exempelpris och lite fler små tillbehör? Jag skulle satsa på runt 20 produkter så att besökaren får en uppfattning av prisbilden i din butik samt vilket utbud du erbjuder.
2. Gör slidern på startsidan mindre eller ta bort den helt. Det du inte kan säga med en bild lär du inte kunna göra med fler. Dela i så fall hellre upp den och ha statistik innehåll istället.
3. Lättare väg till kassan. Stor knapp i annan färg med texten "Till kassan".
4. Gör informationen med leveransdagar och prisgaranti större och i snyggare text samt försök att korta ner det till tre eller fyra punkter. Lättare att ta till sig.
5. Flytta upp förtroendeingivande saker som Trygg e-handel, bra betyg på Pricerunner med flera. Detta är saker ni sa vara stolta över och som förändrar konverteringsgraden om fler ser
6. Jag hade nog gjort menyn med era produkter till höger. Det är ett vanligare ställe där folk tittar för navigeringen. Prova på några vänner, ställ dig bakom och be dem hitta en kudde eller en viss säng och ser hur det går för dem. Vad som brukar fungera behöver inte vara rätt för dig.
7. Försök att göra kassan mindre och mer kompakt
8. Flytta upp telefonnummer och öppettider så högt upp som möjligt
Om du vill bolla fler idéer så finns jag på [url=http://vendre.se]Vendre.se[/url], där hittar du mina uppgifter under Om Vendre -> Familjen. Bara att ringa eller maila.
Stort lycka till med er e-handel!
I skrivande stund då jag just besökt sidan så reagerar jag direkt på en sak och det är texten på sidan och då framför allt brödtexten. Texten är förminskad utifrån webbläsarstandarden (16px)och är därmed för liten i storlek och inte direkt läsbar.
Sidan är följsam, så varför inte också anpassa typografin?
Det många glömmer är att typografin är en av de viktigaste beståndsdelarna för en webbplats och den behöver omarbetas något här.
Börja med att ändra följande
body{font-size: 12px;}
Till:
body{font-size: 100%;}
100% = 16px
12/16 = 0,75% dvs 75%(12px) av 100%(16px)
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att
registrera dig som medlem.