Garantier m.m. vid import?

35
Hur fungerar det med garantier, returer osv när man ska importera exempelvis en moped från japan? Kan ju bli lite krångligt o dyrt om man måste skicka den ändå dit?

Vad finns det för lösningar på sådana här problem?
507
1
Jag tror att ganska ofta så har de filialer i andra delar av världen som förhoppningsvis är närmare. [br] [br]Testa att maila någon firma o hör vad de sgäer om detta. [br] [br]Eller någon med erfarenhet från detta som kan ge ett bra svar?
507
1
Tänkte på det att det är nog bäst om du mailar o frågar direkt till det företag du är intresserad av. För jag tror att det kan skilja sig åt beroende på vad det är för produkter du är intresserad av.
232
[quote="danne"]Tänkte på det att det är nog bäst om du mailar o frågar direkt till det företag du är intresserad av. För jag tror att det kan skilja sig åt beroende på vad det är för produkter du är intresserad av.[/quote] [br] [br]Nejdå, precis som om du handlar från Sverige (inrikes) så finns det generella EU-lagar, Export/importlagar etc... Kolla med http://www.konsumenteuropa.se/ om du handlar som konsument inom EU. [br]Annars kan säkert www.ifs.se bistå med info.. [br] [br]Dessutom finns det försäkringar för denna typ av handel mellan företag (sök på www.kompass.se)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.