Vanlig post eller mail?

507
1
Vilket är bäst och mest seriöst om man ska börja sälja något exempelvis till företag?

Några ideér?
34
Om det är frågan om försäljning så tror jag att vanlig post är mest seriöst. [br]Skicka ut information och ring en vecka senare och se vad de tyckte.
17
[quote="danne"]Vilket är bäst och mest seriöst om man ska börja sälja något exempelvis till företag? [br]Några ideér?[/quote] [br] [br]E-post känns ju alltid lite mer "B", fördelen är väll att du kan bifoga eventuella filer, men jag som många andra ser "reklammail" mest som ett störande moment i inkorgen :) [br] [br]Ett vanligt hederligt brev har något högre status och som sagt följ gärna upp dina utskick och ring till företaget i fråga.
35
[quote="mackelit"] [br] [br]Ett vanligt hederligt brev har något högre status och som sagt följ gärna upp dina utskick och ring till företaget i fråga.[/quote] [br] [br]Håller med! Ett brev känns betydligt mer seriöst. Får jag ett mail så slänger jag det 95 av 100 gånger.
507
1
Tack för era åsikter. Måste säga att jag håller med Er att vanlig post är mer seriöst. Men jag ville kolla läget.
30
Dessutom får du bara skicka obeställd e-postreklam till juridiska personer, som enskilda näringsidkare ("enskilda firmor") går bort.
507
1
[quote="johanbill"]Dessutom får du bara skicka obeställd e-postreklam till juridiska personer, som enskilda näringsidkare ("enskilda firmor") går bort.[/quote] [br] [br]Men det är alltså okej att skicka obeställd post till aktiebolag och handelsbolag. Det trodde inte jag! Alltid får man lära sig något nytt!
30
Ja, i lagens mening i alla fall. Sen kanske den som blir spammad inte tycker det är lika ok..
507
1
[quote="johanbill"]Sen kanske den som blir spammad inte tycker det är lika ok..[/quote] [br] [br]Nä det är klart, det kanske inte är så populärt även om det är lagligt.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.