När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag har precis tagit tag i mig själv och dragit igång företaget efter c:a ett års vätan. JAg driver alltså nu mer ett litet webbdesigns företag vid sidan av skolan, jag går andra året på gymnasiet så det är ju inget heltids jobb och ekonomin är ju inget vidare stor.
Än så länge har jag hittat lite kunder här och var vi annonser på lite olika internetsidor. Men jag känner mer och mer att jag vill kunna träffa mina kunder face2face, det underlättar arbetet så man kan för en mer normal dialog och komma fram till vad kunden vill ha enklare än via mail.
Så min fråga är hur når jag ut till företagen i mitt närområde på ett billigt och effektivt sätt?
Skaffade mig en bok lagom till jag startade företaget, rivstart heter den kanonbok! Skrev ihop ett säljbrev med alla tips och idéer där ifrån. Det finns att beskåda p http://www.pilzecker.se/saljbrev.jpg
Hoppas på hjälp från er som kan detta, bättre än jag.
Gå med i en företagarförening i ditt närområde och gå på deras träffar. Då kommer du träffa andra företagare på deras sammankomster och evenemang och får en direkt Face To Face med de möjligheter du själv kan framföra.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Oj, tackar för det snabba svaret :) [br][br]Har tittat lite på olika företagarföreningar men hittar bara för specifika stadsdelar eller köpcentrum, någon med lite lokal kännedom om borås som vet om det finns en förening som innefattar företag i boråstrakten överlag inte bara specifika orter eller stadsdelar?
Hej![br][br]Hoppas du inte hunnit skicka ut brevet i det skicket, eftersom "dygnet" är felstavat. [br][br]Att lämna 500 kr i rabatt gör knappast någon skillnad för en företagare som ska köpa hemsidestjänster. Kan du inte erbjuda något annat istället, typ nåt tillägg i tjänsten som normalt skulle kosta extra? [br][br]Annars är nog Mojo inne på rätt spår...gå på företagarträffar o dyl för att knyta kontakter. Att ha med några snyggt utskrivna dumpar av designer du gjort är ju aldrig fel. Detta kan vara extra viktigt med tanke på att din låga ålder nog kan få vissa kunder lite tveksamma. Lycka till![br][br]Filibastis
Nej, jag har inte tänkt och skicka ut brevet så skall be C.a 10personer korrektur läsa det först. Så du tror te.x. 10 fria uppdateringar värde 1000kr är bättre än en rabbat?[br][br]När du menar utskrivna dummies, funkar det med bara layouter eller måste det vara sidor jag gjort till tidigare kunder?
Ja, ett sånt erbjudande tror jag mer på! Och jag tror inte att det [i]nödvändigtvis[/i] måste vara sidor från verkliga kunder...viktigast är nog att kunna visa vad du kan prestera.
[quote author=Filibastis link=topic=3755.msg17448#msg17448 date=1207814301][br]Hoppas du inte hunnit skicka ut brevet i det skicket, eftersom "dygnet" är felstavat. [br][/quote][br][br]Jag vill inte verka dryg, men jag hittade[br][br]1 talspråksfel[br]2 skrivfel[br]1 uppräkningsfel[br]1 grammatikfel[br]4 stavfel[br]1 slarvfel[br]Inkonsekvent versalanfang: "Du/du/Din/din/Ni/ni/Er/er".[br][br]Buss på! =P[br][br]Du bär definitivt ett frö för retorik som du kommer ha stor nytta av (bara det får mogna lite).[br][br]Jag ska försöka mig på en liten baklängesövning och nysta ut din målgrupp utifrån ditt säljbrev:[br][br]* Småföretagare,[br]* som är väl förtrogna med webben, [br]* som saknar hemsida i dagsläget,[br]* som inte ser fördelarna med en egen hemsida[br]* och vars kunder använder webben.[br][br]Jag tror inte de här personerna finns, och som säljbrev duger det således inte. Det mesta av texten går ut på att övertyga mig om varför jag behöver en hemsida och att ni kan hjälpa mig. Väl om ni vore världens första webbyrå, men jag ser inga argument varför jag ska anlita just er - jag vågar lova att varenda konkurrent åstadkommer "säljande hemsidor efter rådande standard".[br][br]Du skriver att du jobbar vid sidan av andra året på gymnasiet, och att du inte är ute efter heltidsjobb. Fundera på om du kan vända denna, din svaghet, till ett säljargument. Du har t ex låga lönekostnader, låg overhead, tillgänglighet utanför kontorstid, ett gediget nätverk - skolkamrater - som också kan utgöra en målgrupp för dina (rätt utvalda och kampanjsugna) kunder.[br][br]Ett annat knep är att väga en liten nackdel mot en stor fördel, och marknadsföra dig mot kunder som inte ser nackdelen som ett hinder: "lång leveranstid, men oj vilka priser".
Förutom en väl gjord sida är stavning A&O. Själv stavar jag som en kråka men jag ska ju inte gå ut som du. Däremot när vi översätter från lettiska till svenska går vi igenom det hela med stavningsprogram samt ytterligare gånger. Annars tycker jag det är bra att du sätter igång det du är bra på. Vad man allmänt bör tänka på innan start av företag är att få med på registrering även andra saker man har intresse av. Det underlättar i vissa situationer med myndigheter.
Först och främst: kul att du är så ung och vågar att starta eget![br][br]En marknadsföringskanal du bör se över är att köra en egen blogg. En blogg börjar mer eller mindre att bli standard för webbutvecklingsföretag. Skriv om de hemsidor du gör, vad som gör en bra hemsida etc - det finns hur mycket som helst att skriva om![br][br]Lycka till med allt!
Försök att korta ner ditt säljbrev finns mycket "tomma" ord där som skulle kunna tas bort.[br][br]Sen som andra redan har sagt finns det nog inte många företag idag som saknar hemsida och som dessutom kan vara villig att nappa på det genom ett utskick. [br][br]Försök istället att satsa på att du kan göra sidor som gillas av Google eller liknande (Om du nu har sådana kunskaper) kanske något i stil med "Vi hjälper er att synas i bruset" och försök att få kompetens hur du utvecklar sidor på ett SEO-vänligt sätt men också att du kan erbjuda företag med hjälp gällande google adwords annonser... [br][br]DET är vad jag tror kan göra skillnaden mellan att låta någon "random" person som har sett en dator och istället lämna iväg jobbet till en specialist
Mitt första säljbrev bestod av 5 fulla A4 ark med text :blink[br]Tyckte själv att jag hade minimerat min text så gått jag kunde...[br]Dagen efter som brevet hade gått ut, så ringde en man ifrån Skåne och[br]klagade på det långa säljbrevet och frågade rent ut: "Vem tror du orka läsa detta?"[br]Det var absolut inte min avsikt att dom skulle orka läsa allt - Jag var inriktad på att dom skulle köpa mina tjänster.[br]Skåningen blev efter några minuer i telefon min första kund och alla som hörde av sig om det långa säljbrevet, blev så småningom kunder. :mrgreen:
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att
registrera dig som medlem.