När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Skulle bli så tacksam om ni kunde hjälpa mig! Har letat o letat som en galning på nätet efter lite info ang. prismarginaler till butik.
Hur gör jag? Jag köper in varor från min egna tillverkare sedan lägger jag på en vinst på 2,2 till mig själv och får på så sätt fram butikens in pris. Har räknat på ett rek. pris ut till kund som står på prislistan. Har gett ÅF en vinstmarginal på 50%
Är detta för lite? Vad brukar det ligga på? Är mitt påslag för mycket?
Spontant skulle jag säga att det inte går att ge några generella svar på detta. Det beror ju på vad dina konkurrenter har för pris, vilken efterfrågan det finns för din produkt, hur stora omkostnader du har osv...[br][br]
Ekonomiskt ska du ta så mycket betalt som du kan utan att kunderna börjar tycka det är [b]för[/b] dyrt. Någon exakt procent finns inte. Om du håller ett konstant utpris och lyckas köpa in det billigare ökar din procentuella vinst utan att det blir dyrare för kunden.[br]Om du gillar matematik går det att göra en del antaganden och sedan rita upp en massa grafer eller ekvationer och, om dina antaganden stämmer, komma fram till ett optimalt pris - inte helt enkelt. Det räcker att kolla på två olika butiker som säljer exakt samma vara, det kan variera ganska mycket i pris, vilket alltså borde betyda att de kommit fram till olika slutsats, för ingen vill väl medvetet sälja produkter billigare än vad som är bra för företaget?
Vad är det för produkter det handlar om? Räkna på marginal istället för påslag........beroende på storleksordningen på kpriset så bör procentmarginalen variera om du ska vara trovärdig.
Du bör till att börja med titta på vad andra grossister tar för liknande produkter, det är inte helt oviktigt. Sedan skall du ställa dig frågan hur din produkt placerar sig med avseende på kvalitet, känt varumärke, förpackning och vilket marknadsstöd du vill ge till dina återförsäljare. Det är också en viktig aspekt på det hela.[br][br]Om du fortfarande ser en möjlighet för dina produkter att lyckas så är det bara att tuta och köra sedan.
Hej alla![br]Jag tackar för alla svar som jag har fått. Jag säljer akupunkur massagesula för 491 kr på internet. Sulan är en ny forskning med en ny teknik av zonterapi. Idag finns det vissa butiker som säljer zonterapisulor för ca 159 kr och zonterapitofflor för 399 kr, deras sulor kan endast använda upp till 30 mins och effekter är inte lika bra som mina. Mina sulor är en ny utveckling av dessa och är mönsterskyddad. Mina sulor är väldig annorlunda från det som finns på marknaden, helt enkelt mycket bättre och kan använda upp till 5 timmar per dag.[br][br]Tycker ni att det är för dyrt för ett par sådan akupunktur massagesula (som är en ny forskning) med ett jätte fint förpackning + instruktionsbok. Besök min hemsida www.footpoint.se[br][br]Tack för alla svar.
Är det inte bättre att ta 489/490/499 kr betalt?[br]491 känns lite dumt tycker jag, tror du får minst lika många som köper den för 499, och jag tror många tycker 489 låter väldigt mycket billigare än 491 kr, trots att det bara skiljer 2 kr.
Hej![br]Priset med 1 krona i slutet är mitt företags symbol samt att det betyder akupunktur och nål på kinesiska. Samtidigt är det också ett sätt att nappa på folk, de undrar säkert varför 1 krona ligger på slutet (såsom du gör). [br][br]Vidare är priset inte direkt bestämt, det kommer att bli lite dyrare eller lite billigare. Det fasta priset kommer att sättas upp slutet i veckan (hoppas jag). Annars vad tycker ni om priset, dyrt eller billigt?? [br][br]Alla kommentarer accepteras[br][br]www.footpoint.se[br][br]MVH[br]Sigge
Jag tycker det verkar sanslöst dyrt med tanke på att det verkar vara en plastbit som rimligtvis kostar ca 5 kr att tillverka. För att få mig att nappa behöver forskningen som omnämns finnas tillgänglig på sidan så jag själv kan läsa vad som gjorts och se vilka resultat man fått fram.
Hmm, ja, 491:- när dina konkurrenter tar runt 50% av det för sina sulor och 399:- för ett par tofflor, det låter lite dyrt måste jag medge. Nu är ju tråden lite äldre och du kanske har ändrat på priset nu?
Vad kostar sulorna dig? Köper du 1000-tals åt gången eller är det mindre ordrar? Allt sånt spelar ju in när man ska prissätta sina varor.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att
registrera dig som medlem.