När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Alla egenföretagare som har en tjänst eller produkt måste utöva försäljning. Oavsett om det finns dedikerade säljare på plats eller om man är ensam i bolaget. Men kalla samtal är inte särskilt sexigt, och inte särskilt effektivt för den delen heller.
Det som slår mig är att medan vi individer totalt lever i den digitala världen (med ansiktet i våra mobiler, appar och annat) medan företagen i Sverige ligger efter och fortfarande lever i den analoga världen.
Bara tänk på det... Allt har digitaliserats. Fax och brevpost är mer eller mindre utdött (förutom de härliga fakturor och räkningar vi får på posten), kommunikation sker via appar som whatsapp, snapchat, instagram och messenger och dessutom i form av videos, emojis och förkortningar. Vill du lära dig något nytt går du ut på youtube eller läser en blogg, vill du få tag på information så googlar du och ska du skriva en recension så sker det på facebook och ska du handla kläder sker det i en e-handel.
Sättet vi kommunicerar på, och alltså också VINNER UPPMÄRKSAMHET på har förändrats, därför bör också ett företags försäljningprocess digitaliseras, och försäljningsprocessen börjar med mötesbokning - hur kan vi göra?
Här finns två blogginlägg på ämnet som är intressanta:
Sälj digitalt eller dö ut: https://www.salestailor.se/post/s%C3%A4lj-digitalt-eller-d%C3%B6-ut
Ett skifte från att SÄLJA till att HANDLA: https://www.salestailor.se/post/ett-skifte-fr%C3%A5n-att-s%C3%A4lja-till-att-handla-jobbar-du-med-f%C3%B6rs%C3%A4ljning-h%C3%A4ng-med-nu
Vad är era tankar?
Mvh
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att
registrera dig som medlem.