När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Hej Jag har efter flera diskussioner jag haft i ett flertal trådar förstått att jag saknar kunskap i hur man på ett effektivt sätt markandsför sin enskilda firma, hur man profilerar sig, hur man bygger ett varumärke och så vidare....
Jag skulle vilja ha tips på länkar och literatur gällande detta ämne.
Märkligt hur mycket mer än sina yrkeskunskaper man behöver för att "bygga sitt imperium" ;D
Jag har precis fattat grunderna i bokföringen, även om min revisor inte lär säja detsamma vid årsskiftet och nu måste jag bli specialist på marknadsföring och försäljning.
Så jag tar tacksamt emot tips om hur man tillgodogör sig denna kunskap.
Ja, det är en vetenskap allt runt omkring firman ;)[br][br]- Se över ditt behov och glöm inte varför du startade företag. Anlita proffsen inom de områden du saknar kompetensen så kommer du längst och snabbast framåt.
Mycket kan man också läsa sig till. http://redaktionen.se/ säljer böcker om företagande och dess underkategorier, exemeplvis marknadsföring. Själv har jag haft stor hjälp av Björn Lundéns böcker, http://www.blinfo.se/index.gml .[br]Ibland kan dock proffs vara nästintill nödvändigt att anlita, som du säkert redan vet.
All typ av information (som man bland annat kan läsa bland våra artiklar ;)) böcker och kurser är naturligtvis toppen.[br][br]Vad jag ändå tycker är viktigast är att man vågar prova utan att vara rädd att misslyckas. Empirisk kunskap om vad som fungerar eller inte, är oslagbart. [br][br]Ut på fältet och kämpa och kom inte hem förens du luktar krutrök! :P[br][br]Lycka till! [br][br]Mvh[br][br]Micke[br]
Tack för jättebra tips, och jag lovar... jag ska inte komma hem förrän det luktar krutrök :)[br]Vad jag försöker undvika är "Gör om, gör rätt".[br][br]Hälsningar[br]Magnus D
Ledsen om jag verkar tråkig nu, men vill du göra ditt företag lönsamt och få det att växa så är det din huvudnäring du skall satsa på. Kännedom om allt runt omkring är bra, men inget man skall lägga ner för många timmar i. Det är ju därför vi har så många hjälpsamma entreprenörer runt omkring oss... ;)[br][br]Tappa inte fokus på det du är bra på, utveckla detta i stället och ge dig in i spännande utmaningar som tar dig framåt!
Här har DEJI rätt![br][br]Förvisso kan man införskaffa sig den grundläggande kunskap som behövs för att lyckas med marknadsföring via böcker eller annan väg. Det är också väldigt bra om man har kunskapen för att insamla all information samt veta hur den insamlade informationen ska kunna bearbetas för bästa resultat. [br][br]Det finns många faktorer som påverkar för att uppnå en lyckad marknadsföringsstrategi men för att verkligen förstå sammanhangen samt kunna utläsa vad som är lyckad marknadsföring eller ej, krävs inte bara flera års studier utan även visst mått av arbetserfarenhet inom området. Detta gör att det oftast blir mer lönsamt att anlita dem som är specialister på sitt område för att minimera kostnader av s k Trial and Learn. [br][br]En liten tanke angående marknadsföringsböcker som du kanske ska ställa dig är: [br]Hur många marknadsförare är villiga att lämna ut all kunskap om sitt arbetssätt för en enstaka produktionsomgång? [br][br]Det påverkar marknadsförarens möjlighet att bibehålla uppdragen, ha utförda uppdrag och resultat att referera till mm. [br][br]Tänk om du på din websida lade upp manualer för olika former av datorinstallationer på ett enkelt och begripligt språk så att ingen behövde anlita dina tjänster mer än för dem som vid behov vid egen tid och plats kunna ta till sig av den informationen så gott som gratis. Då har man dragit ut sladden i förväg.[br][br]Om du än dock vill lära dig mer bör du gå en utbildning ex på DIHM Marknadsföring, fyra terminer på IHM Business school [url=http://www.ihm.se]www.ihm.se[/url]. Det finns även andra skolor, kurser eller distansutbildningar som kan vara likvärdigt bra.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
En gammal man som hade köpt lit kontorsmöbler av min morfar omkring 1914 sa att alla han kände sände han till mig som tagit över verksamheten därför att han fortfarande hade denna möbel kvar nästan 50 år senare. Kvalitet och bra bemötande. Under många år hade jag min verksahet i gamla stan i Stockholm och det var inte många som inte var mina kunder både företag och privatpersoner och på slutet även en massa stora stjärnor som flyttade dit. alla hade alltid ett nytt uppdrag åt mig när jag kom med det gamla, och kom de inte på det själv kunde jag visa på vad som behövde göras. Reklamen spreds från mun till mun, och jag ska ta ett litet ex. Det fanns ett ungkarlshotell som drevs idiellt, mannen hade en gammal stol som hade sett sina bättre dagar för minst 10 år sedan och nu hade ett hjul gått sönder. *Jag hade tapetserig och rep. av bl.annat stolar och det hade han fått veta. Jag hämtade stolen och han undrade hur mycket det skulle kosta. Jag sa att han inte skulle bli lessen när han fick räkningen. Stolen fick han några timmar senare och räkningen, ja den slopade vi för det var för dyrt att skriva ut. Säkert berättade han det för minst hundra av våra nya kunder som sedan år efter år köpte och visste att de fick bra varor och sevice.[br]lars_arenander@rocketmail.com[br]Start av företag och ekonomistyrning
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att
registrera dig som medlem.