När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Tänkte passa på att tipsa er som är i uppbyggnads skede om vår nystartade auktionssida www.netauktion.se där vi säljer inventarer från bolag som gått i konkurs, eller läggs ner av annan anledning.
Det finns chans att minska startkostnaderna avsevärt, genom att köpa begagnat på auktion.
Kanske är det så att du funderar på att avsluta eller omrikta din verksamhet, och behöver hjälp med avyttring av utrustning eller annat? Tveka inte, vi brukar kunna hjälpa till.
Men för oss som exempelvis bor i Blekinge, hur ska vi kunna få nytta av era försäljningsobjekt, då det krävs av köparen att man själv syna varan och testa dess funktion.[br]Man åker ju inte upp till Göteborg, bara för att konstatera att plattTVn inte fungerade.[br]Det ska vara enkelt att handla! :'(
Det krävs väl alltid att man hämtar och inspekterar det man köper begagnat?[br]Så fungerar iallafall vi. Dessutom skickar vi ofta varor, men inte sådant som [br]det råder tveksamhet om funktion på. Sådana varor skall köparen inspektera,[br]om nu inte köparen vill ha det skckat oavsett.[br][br]Så... Köp det du känner dig säker på, och chansa inte på resten..[br]Nöjda kunder är det vi lever på.. så jag förstår inte riktigt dina tankar.[br]
Oförståelse är det värsta man kan råka ut för ;) Då vet man inte vad man skall göra för att vända invändningen till sin fördel..[br][br]- Har du funderat på att samarbeta med någon expert på "utsatta" områden? Alltså någon firma som kan komma och besiktiga nyinkomna prylar någon gång i veckan/månaden...[br][br]
Vi har personal som kollar försäljningsobjekten, men för att kunna[br]göra en fullständig felsökning, krävs mycket tid.[br]Detta för att kunna gå igenom alla funktioner, där fel kan finnas.[br][br]Ett sådant test skulle jag vilja erbjuda våra köpare, men priset[br]skulle hamna på en orimlig nivå.[br][br]Därför erbuds begagnade produkter, som endast funktionstestats[br]enkelt om detta varit möjligt.[br][br]Det bjuds tillfälle för köpare att själva eller genom ombud undersöka[br]det som säljs närmare.[br][br]Men av de frågor ni ställer, verkar ni vara de som brukar "köpa grisen i säcken".[br][br]För er skulle jag rekomendera att köpa nytt med garanti.
Säger du det till alla potentiella kunder? Att priset skulle bli orimligt det går jag med på, och är en alldeles tillräcklig förklaring. Åtminstone för min del...[br][br]Men det där med grisar och fullgod garanti var ju inte så snyggt. [br][br]Jag tycker du skall erbjuda de tjänster som det finns behovet av, kostar det "massor" så uppge det på hemsidan. Då är det upp till var och en att köpa till denna tjänst beroende på hur man värderar sina köp..[br][br]Du vill väl trots allt sälja ;)[br][br]
Hej! [br][br]Riktigt bra affärsidé! :bravo Jag kommer att kika in där med jämna mellanrum, vilket leder mig till en fråga;[br][br]Varför ingen tjänst där man kan prenumerera på prylar som kommer in? [br][br]Skulle precis som Deji uppskatta att kunna köpa till en värderingstjänst. [br]Stefan, bor man i Blekinge får man skylla sig själv :LOOOL ;-)[br][br]MVH[br][br]R
Sidan har legat online sedan mitten av Januari.[br]Många funktioner håller på att utvecklas.[br][br]Värderingstjänster är något vi redan erbjuder.[br][br]Att däremot felsöka varenda liten pryl vi säljer,[br]är inte ekonomiskt försvarbart. Dessutom vet [br]vi ju alla att alla fel går inte att upptäcka.[br][br]Vårt råd är - betala aldrig mer än vad du anser [br]vara rimligt, baserat på den fakta vi kan bistå med.[br][br]Mvh Carl
Befintligt skick finns ju inte längre. Varorna säljs i det skick de bifinner sig,[br]och det är ju kunden som själv bestämmer vad som anses vara skäligt.[br]Dessutom vill vi att kunden hämtar och kontrollerar det som köpts.
[quote author=DEJI link=topic=3578.msg16645#msg16645 date=1204661582][br]Säger du det till alla potentiella kunder? Att priset skulle bli orimligt det går jag med på, och är en alldeles tillräcklig förklaring. Åtminstone för min del...[br][br]Men det där med grisar och fullgod garanti var ju inte så snyggt. [br][/quote][br][br]Jag tycker tvärtom. Carls svar var det bästa som kunde ges - saker från konkursbon är inte enkelt att handla och kräver både att man inspekterar dem och att man får acceptera att de ibland inte håller ändå. [br][br]Kan man inte inspektera personligen eller är man orolig för skicket, köp inte av konkursbon på en ort långt bort, köp nytt eller åtminstone något man kan ta på.[br][br]Vi köper ibland av konkursbon eller motsvarande, då oftast större volymer och trots inspektion så kalkylerar vi kallt med att en viss procent av varorna kommer vara defekta. Det får man ta med i beräkningen av priset helt enkelt.
[quote author=Wooster link=topic=3578.msg16700#msg16700 date=1204821188][br][quote author=DEJI link=topic=3578.msg16645#msg16645 date=1204661582][br]Säger du det till alla potentiella kunder? Att priset skulle bli orimligt det går jag med på, och är en alldeles tillräcklig förklaring. Åtminstone för min del...[br][br]Men det där med grisar och fullgod garanti var ju inte så snyggt. [br][/quote][br][br]Jag tycker tvärtom. Carls svar var det bästa som kunde ges - saker från konkursbon är inte enkelt att handla och kräver både att man inspekterar dem och att man får acceptera att de ibland inte håller ändå. [br][br]Kan man inte inspektera personligen eller är man orolig för skicket, köp inte av konkursbon på en ort långt bort, köp nytt eller åtminstone något man kan ta på.[br][br]Vi köper ibland av konkursbon eller motsvarande, då oftast större volymer och trots inspektion så kalkylerar vi kallt med att en viss procent av varorna kommer vara defekta. Det får man ta med i beräkningen av priset helt enkelt.[br][/quote][br][br]Det skrevs med syfte på den där grisen i säcken... ;-)[br][br]Det jag menade var att man borde inte stänga dörren helt, utan istället vara öppen med alternativa metoder för att möjligen öka kundbasen. Jag tror att den som handlar från konkursbon, tradera, blocket, etc har en vetskap om att allt kanske inte är vad det ser ut att vara på bild.[br]För att öka möjligheten för de som normalt inte handlar (känslan av att bli blåst?) på dessa marknader kan man ge dom en "säkerhet" som kostar extra. Dock finns ju då risken att man tar på sig ett ansvar/åtagande som kan bli svår att efterleva med garantikostnader som följd.[br][br]Hur som så är det helt upp till var och en hur man bedömmer riskerna och vad man kan tänkas betala för att minimera dom..