Driva och Utveckla Företaget

Skulle behöva ett "bollplank"!

Hej

För 3 år sen började jag utveckla det som i dag blivit mitt företag. Det består av en hemsida som beskriver var man kan äta, bo och göra...

Kategori: Feedback

Emballage

Tips på sidor på nätet man kan köpa emballage?

Mvh Tess07

Kategori: E-handel

Intresserad av en hemsida?

Hej!

Jag har precis startat upp min verksamhet, jag hoppas att jag inte lägger in detta på fel ställe!

Jag kommer att e...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Företag etablerat i Sverige, men..

Hej alla,

Är student och läser just nu avtalsregler som gäller i samband med e-handel. Har fastnat lite i en fråga och vänder mig...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Konkurrenssituation med nuvarande arbetsgivare...

Hej

Jag jobbar med systemutveckling åt ett IT-Konsultföretag. Jag funderar på att bli egen konsult istället.

Jag vill...

Allmänna villkor som bilaga till avtal

Hej

Jag kommer inom kort att leverera ett IT-baserat affärssystem till en kund. Systemet kommer att säljas som en tjänst till kun...

Vilka regler är det igentligen som gäller vid import?

Vilka regler är det som igentligen gäller vid import? Jag funderar på att börja importera i rätt så liten utstreckning men är osäker på vilka regler s...

Kategori: Företagande över gränserna

IHM

Hej,

Jag är ni på forumet här som ni ser. Just nu arbetar jag som säljare. Men jag har börjat fundera på att vidareutbilda mig p...

Utvärdera våran hemsida.

Hej.

Så här inför starten av det nya året så är jag ute och raggar lite tips på hur våran hemsida upplevs.

Vi har haft...

Kvitton

Hej!

Jag tänker starta eget och importera varor från Kina, jag har en liten fråga om kvitton, jag ringde tullverket och dom sa at...

vad behöver jag?

Hej, startade denna hemsidan www.gamerscreed.com för 5 dagar sedan och har bara 33 medlemmar. Är det nåt fel på sajten, går den sakta, designen? Säg a...

Adresser till nystartade företag?

hejsan,

Mitt första inlägg på denna sida. Vi på starhost har kunder utspridda över hela Sverige vilket ju inte gör oss någonting...

Importera mindre partier?

Hej!

Jag är lite sugen på att börja importera lite badprodukter (badsalt, badskum, badolja med mera) från kina.

Vill dock inte bet...

Försäljningsfrågor

Hej alla trevliga forumsmedlemmar. Ville bara presentera mig själv som ny på detta forum.

Yrke: VD för ett mediebolag

<...

Företag som hanterar fysiska produkter?

Är det någon som känner till ett företag som hanterar fysiska produkter så att man kan outsourca hela den fysiska delen av e-handeln?

Bättre att sälja som privatperson eller företag?

Hej! Jag undrar om det är någon som skulle kunna hjälpa mig med några frågor. Jag är nämligen intresserad av att starta en webbutik och där sälja lite...

dela ut reklamlappar på mässor och dyl

Är det tillåtet att tex på sthlmsmässan stå och dela ut reklamlappar, utan att ha köpt någon plats för monter.

Vad är webbdesign?

Jag måste fråga, eftersom frågan nog är berättigad i generella termer när det gäller webbdesignföretag: Lägger ni även ner någon språkvård/copy på era...

Vilka lagar gäller vid utförande av tjänster mellan företag?

Hejsan

Min bokföringsbyrå har soppat till allting - verkligen, jag överdriver inte.

Nu har detta fått allva...

När blir ett projekt till ett företag?

Hej!

Jag och min väninna håller på med ett skolprojekt (sista året i gymnasiet). Vi ska skapa en webbtidning. Nu undrar jag såhär...