Företagande Forum

Drakarna

Har ni sett det engelska programmet "Drakarna" ?
Jag tror det heter så. Det handlar om personer (företagare) som får presentera sina affärsideér fö...

Kategori: Off Topic

Behöver du hjälp med inköp?

Jag heter Johannes Landström och är försäljningsansvarig likaså delägare till företaget Yourlink2asia. Vi har precis lanserat vår nya hemsida.

...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

Pensionär-Företagare

Pensionär och företagare hur går det ihop. Ofta rent förträffligt och ingen har bättre förutsättning än de att lukerativt få det att gå runt. Du som t...

Inbrott.... vad skall man ta sig till??

I onsdags morse ringde en av våra tekniker till mig, jag satt ute hos kund och jobbade... INBROTT VA FAN. 20 bärbara borta!!!!! Vad skall man göra? Ma...

Filändelser

Av någon konstig anledning, så har vissa worddokument fått ändelsen doc.ink :o
Dessa går inte att öppna och hellerinte byta ändelse på :o :o :o
...

Disruptive.nu bloggar om internet och företagande

Poppe och jag(Rudolf) driver en blogg om riskkapital och entrepenörskap med fokus på Internet 2.0.

Hos oss finner du inlägg om vad man skall tä...

Butik som leverantör?

Hej!

Om jag har god kontakt med ägaren till en butik. Fiår denna butik agera leverantör till mig om jag vill sälja en av deras produkter online...

Kategori: Allmänt

Hur har foretagande.se löst det?

Jag håller på och bygger ett forum. Det går lite i PHPBB-stil, som detta forum gör. Jag skulle vilja veta vad den här sajten har valt för lösning för...

Försäkring IT-Konsult

En kund vill ha:
FÖRSÄKRINGSBREV Á PERSONAL/EGENDOM
inför mitt konsultuppdrag.
Vad är det för typ av försäkring?

Grattis N.N.

Fann följande artikel att läsas på nätet. Riktigt kul att se hur forumets medlemmar arbetar sig utåt.
Grattis N.N.

http://www.prylportalen.s...

Hoppas själv på ett fiasko!

Var tvungen att dra upp denna artikeln från E24.

"Svenske superentreprenören Niklas Zennström är åter aktuell – men nu, för första gången, ihop...

Ltd-bolag

Någon här som har registrerat ett Ltd-bolag med svensk filial som skulle vilja berätta om hur allt pappersarbete gick, om du är nöjd och vad det kosta...

Lessmore

Lessmore är Sveriges största företag. Och alla våra medlemmar är hjältar. Vill du handla billigare och enklare? Läs mer på www.lessmore.com

Etiketter

Hej!

Jag har just fått tag på en excelfil med ca 7000 adresser. Nu är jag bara intresserade av en del av dessa, men hur ska jag gå tillväga för...

Pressmeddelande: Sökes: Bloggare med skrivkramp

Pressmedelande från Yabot
[size=16pt]:: Sökes: Bloggare med skrivkramp ::[/size]

Yabot presenterar nu en koppling från myYa (my.Yabot...

Kategori: Nyheter

Pressmeddelande: Världshistoriens första konferens för sociala företag i Sverige

Företag som räknar vinsten i välmående och låter pengarna bli en sekundär angelägenhet står i fokus för konferensen ”Utveckling – inspiration för s...

Kategori: Nyheter

Planera ekonomin med Överblick - www.overblick.se

Att ha pejl på den privata ekonomin är extra viktigt när man driver ett eget företag ...

Med webbtjänsten Överblick samlar och ser du

Webhotell

Hej!

Har sedan jag började använda internet haft min hemsida hos flera olika webhotell. Dom har då sålt olika sorters abonnemang inkluderrat en...

Hjälp

Jag har alltid viljat jobba med företag och affärer. Jag har studerat entreprenörskap, drivit mindre företag osv men jag är fortfarande relativt ung....

"62-åring åt upp sin bokföring"

[color=red][size=10pt]"62-åring åt upp sin bokföring"[/size][/color]
Också ett sätt när man tröttnat på sin bokföring  :bravo
ur Expressen 07092...