Företagande Forum

En för mig svår fråga???

Jag driver idag Enskild Firma i Allhjälpen. Min sambo har nu fått besked om att hon kan hyra ut sig som barnmorska i företaget efter att vi ombildat t...

Kategori: Allmänt

Myndighetsvåld

Öppnar ett nytt ämne som handlar om myndighetsvåld. Jag skulle vilja höra hur entreprenörer drabbats av felaktiga hanteringar hos myndigheter av diver...

Tjänstebilsförarna drabbas av en skattesmäll...

Tjänstebilsförarna drabbas av en skattesmäll för resorna till och från jobbet eftersom Skatteverket har bestämt att trängselskatten i Stockholm är en...

Kategori: Nyheter

Kul eller skrämmande?

http://www.poodwaddle.com/worldclock.swf

MVH

R

Edit:

Har ingen oljekälla, men internet verkar inte fel heller  :bravo

Kategori: Off Topic

Bolagsbildning utomlands.

Bolagsexperten har efter många år med svenska lagerbolag och utlandsetableringar för svenska företag startat Bolagsexperten.se för att underlätta...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

Henso Trading - webbutveckling, webbaserade företagstjänster, webbhotell

Vår idé är att med smarta webblösningar underlätta för företag att nå ut till sina kunder. I första etapp handlar det om att underlätta för företagen...

Sine - Radioreklam, Ljudlogos, Musik till marknadsföring.

Hur låter ditt företag?
Sine är den nya generationens ljudproducenter som hjälper dig att höras! Vi tar hand om ljud till radio- och TVreklam, jin...

köpa aktiebolag

Hejsan! 
jag har nog hittat ett bra företag som jag är intresserad av att köpa,
det är ett aktiebolag.

dom begär runt 1.2 miljoner för...

bolagsverket.....

efter en mycket lång väntan på en handläggare hos bolagsverket så fick jag igår reda på att namnet inte går igenom >🙁
Mitt föreslagna namn var Bi...

var skriva företaget?

Hej!
Jag ska gå en keramikutbildning och tänkte starta upp en enskild firma under tiden. Utbildningen ligger på annan ort och jag måste skriva mig...

Läs hur du som entreprenör kan få ut mer av din verksamhet!

ScoreBase® affärsidé är att hjälpa företag tjäna mer pengar på befintliga resurser genom att tillföra information som visar ett företags hela potentia...

Digitalisera foto/video/ljud

Jag heter  Johan Hummelgård och driver mitt företag Hummelgårds Filmverkstad sedan 2006 pararellt med min anställning som lärare.

Till största...

ALLHJÄLPEN I UMEÅ

Dina behov - Vår utmaning!
Allhjälpen erbjuder HUSHÅLLSNÄRA TJÄNSTER samt övriga tjänster i Umeå och dess omnejd.

Allhjälpen riktar sig mot...

Nytt försök med presenterna

Hej igen.
Gör ett nytt försök med att presentera min sambos webbutik och hoppas denna presentationen överlever mer än de förra 10 minuterna.

Plussummespel vs Nollsummespel

Inom politik och ekonomi diskuteras ofta Plussummespel och Nollsummespel.

Nollsummespel (win-loose) betyder att om en människa t ex ska...

Kategori: Off Topic

Skatteverket vill underlätta för småföretag!

Hej allihop,
hör och häpna, Skatteverket vill underlätta administrationenoch ekonomin för småföretag!

- Småföretag har en mycket större admi...

Kategori: Nyheter

Min presentation

Hej!
Mitt namn är Inge  och jag driver Norr-Lan LTD

med inriktning på
Importering
cd-produktion
lagringsprodukter
till datore...

Starta eget frågor?

Hej. Den här frågorna finns säkert svar på någon stans här på forumet. Har sökt lite, men jag är nog för trött just nu för att sitta o läsa igenom all...

En kort presentation av mig och Talk Fusion

Jag är en 30 årig affärsman som snappar upp intressanta produkter och lanserar dessa i mitt nätverk av säljare. För ca ett halvår sedan fick jag erbju...

Moralens väktare!?

Jag är uppfinnare och entrepenör. Har uppfunnit en sexleksak för män, fått statligt stöd genom Stockholms Stads Näringslivskontor 4 ggr! Har ett svens...