Senaste inläggen
Privat klädesförsäljning!Halloj! Har en idé att öppna ett "företag" vilket skulle gå ut på att inhandla kläder från t.ex peak performence, JL och andra "kändare" märken utan momsen (då jag driver ett företag) och sedan säljer jag kläderna till privatpersoner genom min site eller på egenhand. Det jag då snackar om är att jag vill beställa hem ett inte allt för stort parti s... Kategori: Affärsidéer |
|||
Föra in lager i enskild firma
Hej! |
|||
Upplupna intäkter eller inte vid årskifte
Hej |
|||
vad kan man göra för något på vintern?
behöver lite förslag på vad man kan hitta på att göra för något under vintern? driver ett skogsvårdsföretag och kan enbart jobba då det är barmark. Kategori: Affärsidéer |
|||
Bluetooth-produkt
Jag har en idé på en Bluetooth-produkt. Har själv ingen erfarenhet inom området. Kategori: Affärsidéer |
|||
Hjälp!, Import från USA...
Hejsan.. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Bokslut
Har en enskildfirma och ska göra bokslutet, ska alla fakturor som jag skickat innan 31/12 tas med även om jag inte fått betalt? Gäller det även fakturor jag fått isåfall? |
|||
Ett par platser för er som sysslar med boende och turismUpptäckte det var stor efterfrågan på lägenheter i Göteborg och åtog mig därför att sätta upp ett forum för bostadssökande samt fastighetsägare. Möjligheten finns nu att registrera sig på http://www.citygbg.se/bostad/ och skriva vad man letar efter. Lämna en emailadress som du kommer åt så att dina svar kommer direkt till dig. Du kan räkna med att... Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Vad betyder det här?
God fortsättning! |
|||
Enskild firma - F-skatt - Kom-igång guide?
Hej! |
|||
Trissvinst
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=509925&previousRenderType=6 Kategori: Off Topic |
|||
BokföringJag har enskild firma och jobbar med produkter som jag säljer. Nu har jag tänkt att utlysa en säljtävling till mitt nätverk där vinsten är en av mina produkter till ett värde av drygt 4000:-. Hur bokför jag detta? Är det som en vanlig utgift eller går det att använda ett annat konto. Detta är ju inget jag får igen vilket leder till en förlust i det... |
|||
video - vinst?
Tänkte kolla vad den allmänna åsikten om video affärer är? Hur bra vinst marginalerna är och om det går att göra bra pengar..Ngn bra sida lr tips på hur man kan kalkylera och få fakta... Kategori: Affärsidéer |
|||
svenskt alternativ till paypal?
hej! Kategori: Inköp |
|||
Betala in skatt
Måste skicka in den skatt jag mottaget för några få tjänster jag gjort detta år. Hur går jag tillväga? Jag har fått de där inbetalningskorten till skatteverket, men ska jag bara skicka in allt i en klumpsumma? |
|||
Henke till SverigeDå var det tydligen klart att Henrik Larsson flyttar hem till Sverige i sommar. Det är ju bara att hoppas att han väljer att spela i Helsingborg något år till då. Vore kul för den svenska fotbollen. Kategori: Off Topic |
|||
Export av tjänst till USA
Hej! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Kvar efter skatt?
Bäste ekonomiproffs |
|||
Tips på bra revisor
Nu är jag på gång att starta aktiebolag och söker därför efter en bra revisor i Stockholmsområdet. |
|||
En gång för alla - pålägg!
Kan någon hjälpa mig att reda ut en sak en gång för alla - jag hålller på och dividerar lite med en uppdragsgivare och vill veta vad som stämmer egentligen. |
|||