Senaste inläggen
Sy upp kläder i ThailandÄr det någon som vet hur man kan få kontakt med fabriker i Bangkok som syr upp egen designade kläder m.m.? Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Dropshipping inom EU
:?: Jag och en kollega har fått tag i en intressant hälsoprodukt som vi vill importera från ett EU-land till Sverige. Nu funderar vi på detta med dropshipping. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Bokföra nästa års försäkring.
Hej |
|||
vilka konton för mobilräkning och internetabb.räkning
Hej, |
|||
Importera spel och manga?
Finns det någon lag eller någonting annat som gör att man inte får importera spel innan de kommer ut i Sverige utan att bli stämd?
Kategori:
Företagande över gränserna
|
|||
Deklarera?Om man har ett räkenskapsår som är från exempelvis okt-05 - 061231. Behöver man då göra någon deklaration per 051231 eller gör man bara det 061231? |
|||
Kontering av tjänstepension
Har fått en faktura (den första) från SEB TryggLiv gällande vår tjänstepension. Den ska betalas manuellt denna gången, men tas via autogiro i fortsättningen. |
|||
virtuellt kontor sokes i Stockholm
Hejsan, Kategori: Allmänt |
|||
Blåst på aktiekapitalet
Jag har precis fått reda på att en i styrelsen bränt alla pengar som finns i bolaget. Han har gjort detta i hemlighet och redovisat andra siffror än de egentliga. Dessutom hade han inte firmateckningsrätt. |
|||
Vm-lottning i fotboll
Snart dags för lottning! Ska bli spännande! Kategori: Off Topic |
|||
Hur fakturera inkl. egenavgifter m.m.?
Har ett nystartat EF och undrar hur jag ska utforma faktura för att inkludera egenavgifter och sånt. |
|||
Åldersgräns?Stämmer det att det är åldersgräns för att starta företag?? Kategori: Allmänt |
|||
Hur bokför jag detta?
Hej! |
|||
Lite kul läsning!
Här får Ni lite kul läsning på fredag eftermiddag. Hittade denna länk på ett annat forum: Kategori: Inköp |
|||
Heltidsförslaget visar stor brist på insikt om företagande
Detta verkar ju helkorkat! Vad anser Ni? Kategori: Allmänt |
|||
It-höjdarnas topplöner
Sådan lön skulle man ha 🙂 Kategori: Off Topic |
|||
Skydd på flaskorLäste i tidningen idag att det var ett Uf-företag som importerade flaskskydd som man skulle ha på krogen. Det skulle alltså skydda mot att någon la piller/droger i din öl. Ganska smart ide. Men de hade tydligen svårt att sälja in den till krogarna. Vad tror Ni om produkten o iden? Kategori: Affärsidéer |
|||
Verifikat med Egen insättning som kreditkonto?
Hej! |
|||
lånad bil och tjänsteresa...
Hej, använder vanligtvis min egen gamla bil i företaget men litar inte på den vid längre resor och vinterväglag... Ska istället få använda brorsans fina V40 men undrar hur vi ska göra med det ekonomiska. Kan han skriva ett kvitto på bilhyran som privatperson? Eller hur ska jag göra för att kunna ta upp detta som en kostnad för mig... |
|||
Importera kläder - lönsamt?Jag tycker det verkar vara så att många importerar kläder o säljer. Är det så bra marginaler på det eller vad är det som gör det så eftertraktat? Eller kan det bero på något annat? Kategori: Företagande över gränserna |
|||