Senaste inläggen

Sy upp shorts i Indien/Kina

Hej alla företagare!

Jag går sista året på gymnasiet och har börjat med mitt projektarbete där vi fritt vår välja vad vi skall göra (enda kravet är att vi kopplar till programmålen).

Jag har valt att sy upp en kollektion shorts, där jag utgår ifrån mitt eget mönster. Jag letar efter en fabrik som är villig att sy upp ca 100-200 short...

Kategori: Företagande över gränserna

flytta företag utomlands?

Hur fungerar det med att flytta företag till länder inom EU med låga skatter? Jag funderar på att flytta företaget till Irland, sätta upp en postlåda och vidarebefordra alla brev och papper till min svenska adress där jag bor, så att jag kan bo i Sverige men har företaget registreat i Irland.

Om någon vet en bra sida där man kan lära...

Kategori: Företagande över gränserna

.

.

Kategori: Till salu

.

.

Kategori: Till salu

Lönsamt med råvaror för boigas?

Tänkte bara kolla om någon annan har räknat eller har erfarenhet av detta.

Om man vill starta upp lantbruk och vill vända sig mot biogas branschen som mest består av kommuner och deras värmeverk mm...
Vad krävs för att det ska bli lönsamt utöver alla bidrag?

Kategori: Affärsidéer

Fundering om företagande

Vi är 4 kollegor som för närvarande är anställda i ett norskt företag, men har tänkt att starta ett gemensamt bolag med en norsk filial, samt varsitt bolag med det gemensamma bolagsnamnet
pluss våra egna namn, undrar om någon vet om det är ett bra sätt att driva företag på. vi kommer att jobba mestadel i norge och fakturera gemensamma bolage...

Ta över eller starta nytt?

Nu ställer jag ännu en fråga angående solstudion som jag planerar på att köpa, hoppas jag ställer den i rätt tråd.

Då jag fått ett pris på vad ägaren av studion vill ha men själv tycker det är alldeles för högt så känner jag att jag måste fråga er lite mer kunniga vad det egentligen är man betalar för.

Vad är det egent...

Driven,entusiastisk tjej söker ide och kvinnlig kompanjon.

Hej, jag söker en tjej som skulle vara intresserad av att brainstorma om företagsideer, kanske lättare om man är 2 som startar företag.
Jag bor i Göteborg och det är väl där du bör bo oxå 🙂
Jag är driven, enusiastisk, handlingskraftig och pålitlig.

Någon som är intresserad ?

Monica

Nätverksträff på Pub eller Cafe i Göteborg.

Hej, jag skulle tycka det var kul om man kunde ordna en nätverksträff på någon Pub eller Cafe i Göteborg.
Vet ju att människor som bär på ideer och vilja att starta eget är ofta drivna och entusiastiska personer som tycker det är GÖRSKOJ att prata ideer och att nätverka bland likasinnade.

Finns det något intresse här bland fol...

En annan gratis affärside.

Målgrupp: Boende i centrala Göteborg utan bil.

Behov: Att få stora otympliga, tunga möbler eller vitvaror körda till skroten.

Bor själv i centrala Göteborg och har valt bort bil.
Återkommande problem är att man inte enkelt kan bli av med ex sängar,soffor,diskmaskin, kyl, spis till skroten.

Har goo...

Ideer och uppfinningar.

OBS! Har ej kollat upp om detta företag är seriöst eller om det verkligen fungerar och om det är bra men: Ni som har ideer eller uppfinningar som ni inte själva kanske kan förverkliga, det finns ett företag som heter gismoinnovations.se där man kan sälja sina ideer, patent osv. En sorts mäklare för ide och patent. Vet som sagt inte om det är bra oc...

Texten i min profil räcker inte för vad jag vill säga eller sök

Jag vill starta eget på något sätt. Har ideer men tyvärr är det oftast i det område jag själv inte har kunskap eller förmåga inom, ex data och reklam.

Jag söker folk som vill vara med i ett enterepenörsnätverk eller som bara vill spåna, bolla, dela med sig, få ideer.

Jag söker även någon person som man kan starta något...

Gratis ide

1🙂 Som jag skrev tidigare: Boende inom centrala Göteborg som inte har bil men behöver få sina gamla sängar, bokhylla, soffor, vitvaror körda till skroten.
Målgrupp: Hushåll i centrala Göteborg som ej har bil samt inte har lust, möjlighet eller muskler att bära tunga saker.
Pris: Skulle själv kunna tänka mig att betala mellan 400-600...

Exnihilio söker pirater

Jag är 23 år gammal. I grunden har jag en tre-årig gymnasieutbildning inom samhälle med inriktning samhälle, utöver det har jag även en akademisk bakgrund. Idén till mitt företag föddes för ca tre år sedan. Vid den tidpunkten satt jag och pluggade inför högskoleprovet och samtidigt började intressera mig för grafisk formgivning. Till en början var...

Shorts - andel per storlek (S, M, L)

Hej alla företagare,

Jag håller på att sy upp en kollektion shorts. De kommer att finnas i small, medium och large. Eftersom de tre storlekarna säljs olika mycket på marknaden undrar jag om ni vet ungefär hur mycket som säljs av varje storlek. Givetvis förstår jag att konsumtionen varierar beroende på målgrupp etc. Men det vore kul att höra...

Kategori: Allmänt

Begära del av företaget

Hej

Jag behöver hjälp med att förhandla.

Jag började jobba för min far för 2.5 år sedan. Företaget omsatt då 3.5 milj/kr. Jag fick fullt ansvar för en viss del av företaget som då stod för ca 2 milj/kr av omsättningen. Idag omsätter företaget 5.2 milj/kr och min del har ökat till 3.4 milj/kr av omsättningen.
...

Tyskt telemarketingföretag på den svenska marknaden

Hej,

jag har startar ett telemarketingföretag i Tyskland där jag är bosatt. Dock ingår det i min plan att också jobba med Sverige mot Sverige. Jag skulle behöva tips på hur jag snabbast kommer igång, var hittar jag kunderna? ..

På vår hemsida finns all information, men på tyska. Vet inte om jag får posta länk här inne...

Bitcoin - framtidens sätt att betala

Jag tänkte passa på och starta en tråd om bitcoins som vi kan använda för diskutera alla issues kring hur man tar emot betalningar och liknande med denna nya valuta.

Bitcoins är en otroligt innovativt sätt att handla som är helt dicentraliserad - dvs ingen enskild enhet styr valutan. Systemet är hyfsat säker och omsätter i dagsläget...

Inom kort öppnar Sveriges unikaste auktionssida.

Seconddenim.se är Sveriges första auktionssida inriktat helt på jeans och jeansrelaterade kläder. Vi hoppas kunna samla det mesta inom jeans såsom: Jeans, kjolar, skjortor, skor, skinnjackor och allt annat som hör ihop med Denim så folk lätt kan orientera sig.

MVH
Seconddenim

Bygg din nya karriär

Hej

Jag är investerare i världens största shopping-community, Lyoness. Det hela bygger på att alla handlar året runt. Alla som handlar vill betala ett så lågt pris
som möjligt. (= Rabatt)

Lyoness startade 2003 i Österrike och är idag väldigt lönsamma och framgångsrika. Nu finns 6000 marknadsandelar tillgängliga...