Företagande Forum

Skriva kontrakt

Hej!

Hur skriver jag ett enkelt kontakt mellan en köpare av tjänster och

säljaren av tjänster? Jag behöver helt enkelt...

Kategori: Allmänt

Sänkt skatt för fåmansföretagare

Vad anser Ni om denna förändring?

Regeringen är klar med sitt förslag som ska sänka skatten för fåmansföretagare. En vits med för...

Jens of Sweden i konkurs

Där ser man. Trodde det gick väldigt bra för dem. Men de verkar ha haft en del jobbiga problem.

Den hyllade musikspelarförsäljare...

skulder

är det överhuvudtaget möjligt att starta eget om man som privatperson har skulder och betalningsanmärkningar pga ex vis skillsmässa?

Valet 2006, i detta nu skulle jag rösta på?

Ja, Forumets egna lilla undersökning ;)

Kategori: Off Topic

dolda kostnader! får man göra så?

hej alla,

jag som webbutiksföretag gick naturligtvis med på postens Pacsoft Online. i deras kom-igång paket med några fraktetiketter fanns d...

Fler företagare kollar sökandes sjukdomshistoria

Ganska intressant läsning tycker jag! Kommentera gärna!

Arbetsgivarnas ökade medfinansiering av sjukförsäkringen har inte påverka...

Per Nuder betalade ej fordonsskatten!!!

Var en kollega på jobbet som berättade att hon läst att Per Nuder körde sin bil oskattad efterson han inte betalt fordonsskatten. Själv skyllde han på...

Robinson?

Någon som börjat kolla på det?

Är det bra eller?

Har inte kollat på det än i år.

tele spärr

Privatpersoner

Genom NIX-Telefon kan privatpersoner spärra sitt telefonnummer mot samtal för försäljning, marknadsföring eller in...

något tips kanske?

hej...jag vill gärna ha företag...men jag är osäker på vad jag ska ha för företag, allt jag jag kommer på så ångrar jag mig efteråt...jag vill ha ett...

Skriva brev till leverantörer

Vad bör man ha med i ett brev till potensiell leverantör?

Vill alltså bli återförsöljare av produkter och måste då kontakta de olika leveran...

Kameraövervakning

Är det någon som vet om det krävs tillstånd för att ha kameraövervakning i en liten butikslokal?

Jag har för mig att det är tillåtet så läng...

Hushållsbudget

I dessa tider kan det behövas att ha koll på varje krona!

Nu kan jag erbjuda ETT BUDGETPROGRAM som har vad...

Vm-kval??

Vilka dagar spelas vm-kval matcherna i fotboll och kan man se dem i någon kanal? Nån som vet?

USA kränker Håkan Lans

Vår tids mest berömde svenske uppfinnare, Håkan Lans, är snart ruinerad. Orsaken är att han utsätts för ett tvivelaktigt amerikanskt rättssystem, och...

Kungen - ostraffbar?

Läste att kungen inte kan straffas för något. inte ens om han mördar någon. Är ju helt sjukt! Stämmer detta verkligen?

Någon som vet!

Nu tänker jag förnya mig 🙂

Nämligen att byta ut Outlook mot Thunderbird. Är det någon som har erfarenhet med Thunderbird! Ångrar ni er?

Nuder lovar runt

De offentliga finanserna är betydligt starkare nu än vad regeringen trodde i samband med vårpropositionen.

Det sade finansminister Pär Nuder...

Kallelse

För nästan 6 månader sedan var jag på en strata-eget information, mer av nyfikenhet än vilja. Nu, ca:6 mån senare, dimper det ner en kallelse till en...