Företagande Forum

Sverige-Tjeckien ikväll!

Roligt med lite fotboll på tv igen.....har saknat den under sommaren.

Jag tippar 2-2

Kategori: Off Topic

Hyresavtal

Hej,

Jag har några frågor när det gäller hyrandet av lokaler.

*Hur länge ca sträcker sig ett hyresavtal av en lokal, 1,...

Kategori: Allmänt

Premier league

I helgen startar Premierleague, vilket är en höjdare för oss fotbollsintressrade... Vore kul o höra vilket lag ni håller på i premierleague?

alla sätt är bra!

En tanke slog mig!

Någon här som såg kvällsnyheterna i går (12/8 2005) ?

Alla vet säker om att det förekommer smygrekla...

Byt regering!!

Ganska intressant läsning tycker jag. Jag har totalt förlorat fortroendet för vår regering. Jag tycker de hela tiden börjar i fel ände!

Friidrottsvm!!

Börjar till helgen! Ska bli kul att kolla på. Sverige har ju flera duktiga deltagare. Fler som ska kolla?

Leverantörer

Tänkte fråga om det är någon som vet någon hemsida där man kan leta efter leverantörer...är främst ute efter accosearer(stavning?) som kepsar, kläder...

Export

Hur gör man om man vill öppna ett företag i ett annat land?

Inte bara bensinpriset :evil:

:o

Just nu sitter jag och tittar på rapport och ser att de ska höja el priset i tider då det normalt brukar sänkas en aning. Ofta brukar d...

Allt färre entreprenörer i Sverige

Ganska intressant artikel tycker jag!

Sverige bubblar av entreprenörskap och nyföretagande. Inte. Tvärtom är trenden är på neråtg...

Semester!!!

Nu är det snart dag för semester! Bara 3 arbetsdagar kvar till 2 veckors semester. Sen ska vi försöka hitta en bra restresa till värmen 🙂 Ska bli skö...

Hörndatorbord säljes!

:idea: Datorbord för placering i hörn, med gott om plats för bildskärm, hylla för "burken", skåp, hyllor för pärmar, skrivare, CD-skivor mm. Boklamina...

Nu startar jag snart eget!

Nu börjar jag bli trött på Sveriges arbetsmarknad! Trivs inte med det jobb jag har idag, och kommer nästa år att bli av med det pga att staten ska fly...

Driva företag måste bli ett alternativ till anställning

Intressant artikel tycker jag!

/Daniel

För att fler ska våga starta företag i Sverige krävs en...

Posten - priser?

Någon som har koll på priser hos posten?

Alltså om jag ska skicka exempelvis en vara till kund som väger cirka 1 kg och är 15*20...

London - terroristattentat!!

Då har det hänt igen! Det är så trist när sådana här saker händer! Vi lider med de som fått sätta livet till idag i denna tragedi.

Elfsborg!!!

Som boråsare är man ganska glad idag, Elfsborg vann ju över Kalmar med 1-0 igår! Mattias Svensson gjorde målet! Nu gå vi mot toppen!

Fildelning - olagligt!

Jaha vad säger ni, kommer ni att fortsätta med detta?

Tänkte vi kunde ha en lite omröstning!

hjälp.. :)

hej..

jag har funderat på att öppna ett café med två andra tjejer... och jag undrar vad är det jag måste tänka på och behöver vet...

Bensinpriset - hur långt ska de gå?

Börjar bli riktigt dyrt nu, dock har vi priskrig här i Borås just nu så här har vi normala nivåer fortfarande men det ändras nog snart.