Senaste inläggen
Byte av avskrivningsmetodEn enskild firma har skrivit av sina inventarier enligt restvärdemetoden (25 % av IB bokfört värde) i åtskilliga år. Eftersom inventarierna aldrig blir helt avskrivna på det sättet funderar man på att byta till räkenskapsenlig avskrivning enligt "20-procents-regeln". När man räknar fram vad inventariernas bokförda värde borde bli enligt 20-procents... |
|||
Kvar när firma avslutas?Jag har en fråga som gäller en kille som upphörde med sin firma under 2005. Per 2005-12-31 fanns det kvar några försenade kundfakturor som det är oklart om han får betalt för, men han har inte skickat dem på indrivning eftersom beloppen är låga. Det fanns också kvar några leverantörsfakturor och andra småskulder som han betalade under januari / feb... |
|||
Tradera
Hej! |
|||
fundering kring bokföring.
Hej har en liten fundering kring bokföring. |
|||
Hej på er, alla människor.
Är helt ny här, och kommer att starta en firma som inriktar sig mot IT, Säkerhet och Företags-konsultation. Kategori: Inköp |
|||
Logotype??
Om man skapar sig en egen logotype, vilket program lämpar sig bäst till det? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Agent åt ett klädesmärke
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Verifikationer och bokning av avskrivningar
Hej, |
|||
Import från asienNågon som har importerat från Asien och vill berätta hur det gick. Måste man åka till tullverket och tulla ut varorna eller gör speditionsfirman det åt en och att man sedan får en räkning hem som måste betalas för att man ska få ut produkterna?? Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Följa upp utskicket
hej Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Bokföra egna uttag
Hur bokför jag ett eget uttag? |
|||
Handelsbolag
Hej |
|||
Hur ska vi locka fler besökare till vår köp & sälj marknad?
Vi har en webbshop som vi har kompleterat med en gratis köp & sälj marknad, som är helt inriktat på spel relaterade produkter. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Är det moms på bankkostnader?
Är det någon som vet om det är moms på bankkostnader? Det gäller plusgirot i detta fall men det är väll alltid samma. Jag har för mig att det inte är moms på bankkostnader.. |
|||
Tradera, Ebay etc
Hej, verkar som en hel del personer säljer nya saker via olika auktions-siter. Antar att många av dessa har någon firma registrerad, annars kan det väl vara svårt att få tag i nägra kvantiteter av en vara. Finns ju folk som säljer samma artiklar där aktion efter aktion. |
|||
Bokföringsprogram
Hej! |
|||
Tradera ebay etc
Hej, verkar som en hel del personer säljer nya saker via olika auktions-siter. Antar att många av dessa har någon firma registrerad, annars kan det väl vara svårt att få tag i nägra kvantiteter av en vara. Finns ju folk som säljer samma artiklar där aktion efter aktion. Kategori: Inköp |
|||
import, moms inom EU.
Hej ! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
vad tror ni om den här hemsidan?http://www.girlishproductions.com/ Kategori: Allmänt |
|||
Boka Moms?
Hej |
|||