Senaste inläggen
Företagsnamn - finns några knep?
Hej alla! Kategori: Allmänt |
|||
Fordon på företaget
HEJ IGEN! |
|||
Differenser omsättning och löner - vad pratar man om?
Hejsan |
|||
Bokföra moms vid rättelse i årsredovisning
Hejsan |
|||
Säljare med F-skatt?
Jag undrar om någon här vet hur man kan få tag i en säljare som har F-skatt. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Säljare helt på provision
Hej, |
|||
Bidrag
Vad finns det egentligen för bidrag man kan söka som egen företagare |
|||
Moms på begagnat
Hej! |
|||
betala ut lön
Hej! |
|||
Byta namn på produkt?
Hej alla. 🙂 Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Spel till XBOX 360, Playstation2
Hej , jag är på gång att starta en webbutik med blanda annat tv spel. Men ingen grossist eller leverantör vill avslöja några som helst priser om man inte redan har företag och blir kun. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Tillbaka på momsen, vart hamnar pengar?
Hej alla. 🙂 |
|||
Ny fråga... Nu om namn.
Mycket bra forum det här, kul när så många duktigta samlats på samma ställe och hjälper sånna som mig, som kanske även jag blir duktig och kan hjälpa andra i framtiden!! |
|||
Ta ut lön från Enskild firma
Håller på och gör en affärsplan och budget för att se om min idé håller, något som bekymrar mig är lönen. |
|||
Skatteinbetalningskort och skattedeklaration
Hej alla. 🙂 |
|||
Besökare på webben?
HEJSAN! Kategori: E-handel |
|||
Kontofundering
Snälla, hjälp mig som är grön på detta... |
|||
Skattedeklaration samt kontofrågor
* Har en enskild firma, redovisar i skattedekl. |
|||
Eget Uttag, varor??
När man tar ut en vara tll sig själv ska den väl bokföras som eget uttag till inköpspris, men om jag har förstått det hela rätt ska man även ta upp det i deklarationen som en förmån och skatta med 30% på marknadsvärdet. Hur avgör man marknadsvärdet mest fördelaktigt. |
|||
Har jag räknat rätt på skatten?Hej jag undrar om denna beräkningen ser rätt ut. Jag har startat en enskild firma som skall redovisa skatt och moms i deklarationen och jag är ju livrädd att hamna i en situation där jag kommer behöve betala mer skatt än vad jag trodde jag skulle göra. Kom gärna med tips om hur jag skall sköta detta med skatter och dylikt. Här kommer min beräkning:... |
|||