Senaste inläggen
Och så var det skatten...
Hej! |
|||
Google adwords??
Hur fungerar det med prissättningen på google adwords? sätter man ett pris så dröjer det ju inte länge innan den bli inaktiv o så måste man höja priset rejält. Har fått göra det flera gånger nu. Kategori: Inköp |
|||
”Om det bara hände något positivt någon gång”
Ganska intessant läsning tycker jag: Kategori: Allmänt |
|||
Flytta verksamhet från AB till HBOm man vill flytta sin verksamhet till HB från AB, vad bör man tänka på då? |
|||
Garantier m.m. vid import?
Hur fungerar det med garantier, returer osv när man ska importera exempelvis en moped från japan? Kan ju bli lite krångligt o dyrt om man måste skicka den ändå dit? Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Nytt fildelningsmål i dag
Nu verkar de sätta fart ordenligt med dessa mål. Kategori: Off Topic |
|||
Skyldighet att redovisa bokföring?Jag är aktieägare och styrelseledamot i ett AB. Vi är tre stycken som har startat bolaget. Nu är det så att styrelseordförande skött allt med bokföringen och jag har hittat lite skumma fakturor. Jag har begärt att få se bokföringen men styrelseordförande har totalt ignorerat mig. Jag har även begärt styrelsemöte och att få en balansräkning men även... |
|||
Bokföring av annonsintäkter och provision
Hur ska man bokföra annonsintäkter? |
|||
FöretagsmässanNågra härifrån som gick på företagsmässan i Älvsjö? Kategori: Allmänt |
|||
Ny dator - tips!
Tänkte jag skulle köpa mig en ny bärbar dator om ett tag. Kategori: Inköp |
|||
Förenklad faktura?
Läste i senaste skattenyheterna att man från och med 1 januari ska kunna använda sig av en förenklad faktura på belopp under 2000 kr inkl moms. Någon som känner till detta? Ovh vet mer vad det innebär? |
|||
Detaljhandel för skönhetsprodukterEfter att ha varit i turkiet, har jag märkt att efterfrågan för skönhetsprodukter är stort...Därför fick jag iden att öppna butik för just sånt,,typ som en kicks butik. Är det någon som kan hjälpa mig hur jag ska gå tillväga för att kunna få tag på produkter. Hur går företag som kicks tillväga?...Ska man ringa runt till olika produktföretagen eller... Kategori: Affärsidéer |
|||
I'm in serious need of help, people!
Det är så att jag ska starta eget företag och håller på med all det här pappersarbetet innan. Men läste lite i forumet och såg att nån hade skrivit att man behöver lägga ut kapital ur egen ficka. Problemet är bara att jag har inget och lägga ut. Är 21år och har inte precis nån stort sparkonto. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Djurgården vann SM-guld, vann det bästa laget? RÖSTA!Tänkte vi kunde ha en liten kul omröstning! Kategori: Off Topic |
|||
Gratis annonsering på Berunda
Nu får alla småföretagare gratis annonsering på Berunda. Annonsformatet är 160x160 pixlar och reklamen kommer ligga i högerspalten. Jag vill inte ha några animeringar, utan bara rena tydliga budskap. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
bankgiro och sånt till websidor
hej... Kategori: Allmänt |
|||
Business planEn del potentiella leverantörer har börjat fråga mig om att få se en affärsplan. Visserligen tror jag man skall vara försiktig med företagshemligheter och inte berätta allt, men ändå. Jag beslutade mig hastigt och lustig för att försöka knåpa ihop en, om inte annat för min egen skull. Tror det är det bästa jag gjort på länge. Tvingar en att tänka i... Kategori: Affärsplanen |
|||
har alla här en egen webbshop?verkar som att nästan alla som är på olika sorters företagsforum är just personer som använder sig av olika webbshoppar? / designa hemsidor..., är det verkligen så lönsamt som det verkar? =S Kategori: Allmänt |
|||
Svenskar beskattas hårdast - USA bara 25,4%
Trodde inte Usa hade så låg skatt. Kategori: Off Topic |
|||
Flytta bolag utomlands
Jag och en kollega tänker starta upp ett gym på Irland. Kan man starta ett aktiebolag i Sverige och driva det utomlands? Det verkar ju rimligare att sköta allt på Irland men för vår egen del skulle det kännas betydligt tryggare med svensk bank, revisor etc. |
|||