Senaste inläggen
företag
jag har tänkt på att starta ett företag där jag ska importera märkeskläder? Kategori: Allmänt |
|||
Årets resultat...Hur redovisar man årets resultat i sin bokföring? Vilka konton och hur ska det stå? Hoppas nån kan hjälpa mig. |
|||
Företagspaket
Någon som känner till något bra och billigt företagspaket som bankerna erbjuder? Vad ingår där? |
|||
Särskild sjukförsäkringsavgift
Från den 1 januari 2005 ska arbetsgivare betala en särskild sjukförsäkringsavgift för långtidssjukskrivna. Den nya avgiften innebär att arbetsgivare ska betala 15 procent av sjukpenningen för anställd personal som är sjukskriven mer än 14 dagar. Avgiften ska betalas in till skattekontot. |
|||
Förslaget om patent för datorrelaterade uppfinningar ses öve
EU-parlamentet ger kommissionen i uppdrag att syna förslaget om patent för datorrelaterade uppfinningar. Kategori: Inköp |
|||
Skattenyheter nr. 4/05
Finns här: http://www.skatteverket.se/rsv_nytt/05/skattenyheter200504.html |
|||
Skatt & Egenavgifter
Hej. Jag har nu gått från familjens aktiebolag och startat en gen enskild firma. |
|||
Positiv snarare än unik reklam säljer bäst
Egenskapen "positiv" är viktigast för att en reklamfilm ska bli omtyckt, vilket i sin tur leder till ökad försäljning. Minst viktig är egenskapen "unik", enligt en undersökning från Quickwise. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Företagen redo att flytta utomlands
Drygt 20 procent av Svenskt Näringslivs medlemsföretag överväger att flytta verksamhet utomlands. Närmare 200.000 jobb kan beröras, skriver Svensk Näringsliv i ett pressmeddelande. Kategori: Allmänt |
|||
Inköp
Hejsan. Om en kund till mig beställer en viss produkt för 2000kr! |
|||
Köpa laptop!
Ska köpa mig en bärbardator och tänkte fråga er om ni vet om något bra erbjudande lr så? Kategori: Inköp |
|||
DomännamnDet är så att jag har en personlig domän till en liten sida som ligger nere... Nu har jag fått en räkning av nic-se på den domänen men jag tänker inte behålla den...någon som vet om jag måste säga upp den på något sätt eller är det bara att låta bli att betala? Kategori: Inköp |
|||
Skattenyheter 3/05
Här kommer skattenyheterna: |
|||
Inköp av brev och paket?Var hittar man brev och paket till låga priser i stockholmsområdet. De ska användas för hemskick av produkter. Någon som känner till något billigare alternativ än de som finns på posten? Kategori: Allmänt |
|||
Böcker och artiklar om bokföring och starta eget?
God afton, |
|||
Frankeringsmaskin
Jag är på jakt efter en billig frankeringsmaskin. Någon som har en på lager? Kategori: Off Topic |
|||
Skatteåterbetalningen – direkt in på företagets post- eller
Gör en anmällan så får du pengarna snabbare och billigare! |
|||
Ingående balanser
Jag har tidigare bokfört manuellt, nu ska jag starta med att köra i SPCS och ska föra in ingående balanser. |
|||
Bidrag från arbetsförmedlingen
Lägger in länkarna till arbetsförmedlingens faktablad om bidrag för start av eget företag. Hoppas det kan vara till nytta! |
|||
Riksdagsman lät facket betala sonens lyxrenovering
Blir man inte irriterad när man läser sånt här? Kategori: Allmänt |
|||