Senaste inläggen

Fler företagare kollar sökandes sjukdomshistoria

Ganska intressant läsning tycker jag! Kommentera gärna!

Arbetsgivarnas ökade medfinansiering av sjukförsäkringen har inte påverkat sjukfrånvaron i företagen.

Däremot upplever ungefär varannan arbetsgivare att den ekonomiska risken med att anställa har ökat, enligt en undersökning från Svenskt Näringsliv.

Kategori: Allmänt

Per Nuder betalade ej fordonsskatten!!!

Var en kollega på jobbet som berättade att hon läst att Per Nuder körde sin bil oskattad efterson han inte betalt fordonsskatten. Själv skyllde han på att bilen stod på hans fru.

Detta är väl sådant som inte får hända om man är finansminister!

Kategori: Off Topic

Vanlig post eller mail?

Vilket är bäst och mest seriöst om man ska börja sälja något exempelvis till företag?

Några ideér?

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Robinson?

Någon som börjat kolla på det?

Är det bra eller?

Har inte kollat på det än i år.

tele spärr

Privatpersoner

Genom NIX-Telefon kan privatpersoner spärra sitt telefonnummer mot samtal för försäljning, marknadsföring eller insamling.

Det sker genom att numret tas in i spärregistret NIX-Telefon. Försäljare får - med vissa undantag - inte ringa till telefonnummer som finns i NIX- Telefon.

Bokföra kostnader som man haft innan bolagstart?

Hur ska man bokföra de kostnader man haft innan man startade sitt bolag. Har alltså betalt dem med privata pengar. Bokför man det mot eget kapital eller?

Tacksam för hjälp!

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

något tips kanske?

hej...jag vill gärna ha företag...men jag är osäker på vad jag ska ha för företag, allt jag jag kommer på så ångrar jag mig efteråt...jag vill ha ett företag där jag kan bli mer känd osv...tänkte oxså på en Bio mer avancerad och coolare än SF bio:en...? har ni nåt förslag ? har ni några idér till företag som inte finns i dagsläget?

Köpa loss jobbdator?

Har en bärbar dator genom jobbet som jag betalar på varje månad. Efter 3 år får man ju möjlighet att köpa loss den. Men jag har hört att det har kostat ganska mycket.

Vad har Ni fått betala?

Kategori: Inköp

Avskaffande av förmögenhetsskatten.

Jag håller med i mycket av det Bäckström säger. Bort med förmögenhetsskatten.

Det är utmärkt att företagsamhetens frågor kommer fram i den politiska debatten på ett tydligt sätt. Det säger Urban Bäckström, vd för Svenskt Näringsliv, i en kommentar till den borgerliga Alliansens överenskommelse.

– Att f...

Skriva brev till leverantörer

Vad bör man ha med i ett brev till potensiell leverantör?

Vill alltså bli återförsöljare av produkter och måste då kontakta de olika leverantörerna.

Någon som har några tips?

Kameraövervakning

Är det någon som vet om det krävs tillstånd för att ha kameraövervakning i en liten butikslokal?

Jag har för mig att det är tillåtet så länge ingen inspelning sker, men vad gäller egentligen?

Hushållsbudget

I dessa tider kan det behövas att ha koll på varje krona!

Nu kan jag erbjuda ETT BUDGETPROGRAM som har vad som behövs för att hålla en hushållsbudget i schack.

Kontrollerar skatten på lönen och stödjer ekonomiska utgifter för hyresrätts-, bostadsrätts-och husägare.

I grunden...

Vilken bank har ni?

Hej,

ska precis bilda ett AB och funderar på vilken bank som ska få äran.

Har Skandia Banken privat. Men de har inga företagstjänster.

Har ni några tips?!

Behandlingstid 3-4 veckor!!

Just nu har de 3-4 veckors behandlingstid på bolagsverket. Att det ska behöva ta så lång tid att registrera ett företag.

Har begärt förtur men det hjälper säkert inte!

Någon annan som vart med om samma problem?

Fakturering/tid

Är det någon som kan svara på hur länge efter arbete för en privat person är avslutat som man kan skicka ut faktura för jobbet...

Vm-kval??

Vilka dagar spelas vm-kval matcherna i fotboll och kan man se dem i någon kanal? Nån som vet?

inventarie och inventarie

Hej !

Är det nån skillnad på inventarier och förbrukningsinventarier när man gör sin deklaration? avdragsgillt ?

Alltså som exempel;

1. kontorsförbrukningsmaterial, köper papper o liknande för 1000 kr

2. Kontorsutrustning, köper en stol för 2500 kr

3. Datorutrustning, köper dat...

inbetalningar till skattekontot

Hej alla! verkar vara ett skysst forum!

min första lilla fråga!

När man gör inbetalningar till sitt skattekonto, så tar jag i alla fall idag pengar från mitt bankkonto som är "vinst" då sjunker ju min likviditet (= mindre pengar på kontot) men ska detta på något sätt påverka mitt resultat? ska alltså det in...

Sponsor till Greenday.se

Hejsan allihopa. Just nu har ni som tex har ett bra webbaserad företag chansen att marknadsföra er lite extra bland folk, framför allt yngre sådana. Nu söker vi sponsorer till ett antal tävlingar på Fan-siten www.greenday.se som ja...ni kan gissa är det till det världskända bandet Green Day som är omåtligt populära bland ungdomar världen öve...

Blufföretag?

Alla dessa bluff företag som härjar runt och drar in en massa pengar blir man ju så irriterad på. Förstår inte hur de lyckas? De måste vara väldigt duktiga på försäljning.

Någon som råkat ut för dem nån gång?