Senaste inläggen

USA kränker Håkan Lans

Vår tids mest berömde svenske uppfinnare, Håkan Lans, är snart ruinerad. Orsaken är att han utsätts för ett tvivelaktigt amerikanskt rättssystem, och att han har svikits av sina advokater. USA skyddar sina militärindustriella intressen med rättsvidriga metoder som hotar framgångsrik europeisk industri, skriver EU-parlamentarikern Göran Färm.
...

Kategori: Allmänt

SPCS administration, lite hjälp

Det som är problemet är att för att journalföra en faktura, verifikation eller liknande så måste man skriva ut en bekräftelse på skrivaren. Detta är ganska jobbigt att till varje verifikation eller faktura så måste jag skriva ut 3 papper (inkl faktura)! Jag vill ha bort detta, hur jag göra?

Jätte tacksam för hjälp med detta!

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Kungen - ostraffbar?

Läste att kungen inte kan straffas för något. inte ens om han mördar någon. Är ju helt sjukt! Stämmer detta verkligen?

Kategori: Off Topic

Någon som vet!

Nu tänker jag förnya mig 🙂

Nämligen att byta ut Outlook mot Thunderbird. Är det någon som har erfarenhet med Thunderbird! Ångrar ni er?

Tidigare hade jag Webbläsaren IE men bytte ut den till Firefox, vilket jag inte ångrar. Men jag vet inget om Thunderbird.

Någon som exporterar här?

Det är mycket snack om att importera produkter! Men jag undrar om det finns någon här på forumet som exporterar produkter?

Kan vara kul o höra lite vad Ni exporterar!

Kategori: Företagande över gränserna

Nuder lovar runt

De offentliga finanserna är betydligt starkare nu än vad regeringen trodde i samband med vårpropositionen.

Det sade finansminister Pär Nuder vid en pressträff på onsdagen när han informerade om läget inför budgetförhandlingarna.

Han tror att budgetsaldot kommer att hamna i paritet med vad regeringen trodde i vårpropo...

Din egen idé.

En affärsidé är abstrakt i början för att senare formas till en mer konkret tanke och handling. En affärsidé är vad det låter som, en ide  som man vill omsätta i en praktisk handling. Vart får man iden från! Ibla...

Kategori: Affärsidéer

Franchisetagare, fördelar / nackdelar?

Tips på webbyråer

Söker tips om webbyråer som skapar företags logotyper gärna till fast pris :?:

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Bokföring av lager

Hur gör ni egentligen med bokföring av lagerförändringar. Problemet är detta.

1) Jag köper in varor för x kronor från leverantör

2) Jag betalar y kronor i tull

3) Jag betalar z kronor för frakt

I verifikationen för inköp av varor lägger jag till lagerförändring med x kronor också. Eller lägger jag till x+y+z...

Specificera moms på fakura till företag?

Snabb fråga: På en faktura, ska man specificera momsen om fakturan går till ett företag? Hur ska det isf se ut?

Gratis bokföringsprogram?

Någon som vet om det finns något gratis bokföringsprogram? Något väldigt enkelt!

bisarra affärsidéer

Vi fortsätter väl med bisarra affärsidéer

Såg att bedragarna börjar att samlas runt tsunamin offers anhöriga. De anhöriga till offren får ett e-mail om att deras anhörig har hittats i thailand och begär pengar för att kunna ta hand om och slussa dom vidare till något sjukhus. Naturligtvis är dessa döda och begravna sedan en ti...

Kallelse

För nästan 6 månader sedan var jag på en strata-eget information, mer av nyfikenhet än vilja. Nu, ca:6 mån senare, dimper det ner en kallelse till en starta-eget utbildning helt utan att jag har anmält mig till en sådan 🙂.

Ä väl ba å tacka å ta emot de.

Finns det någon här som har gått eller går en sådan...

F-skatt?

Jag ska starta en internetbutik där jag ska sälja kläder som jag själv designat. Jag ska starta en enskild firma och undrar om jag behöver F-skatt? Vad innebär det?

Mvh

Namnförslag?!

Jag och min väninna (Mija Månsson & Magda Kwapisz) ska tillsammans starta en internetbutik där vi ska sälja kläder som vi själva har designat.

Nu behöver vi alla namnförslag som vi kan få!

Jättetacksamma för all hjälp!

Kategori: Feedback

Sverige-Tjeckien ikväll!

Roligt med lite fotboll på tv igen.....har saknat den under sommaren.

Jag tippar 2-2

Signatur i Thunderbird?

Hej!

Någon här som använder Thunderbird och vet hur man infogar standardsignatur? Jag inser att jag förmodligen är korkad nu, men har precis bytt från Entourage till Thunderbird och lyckas verkligen inte hitta något. Jag arbetar i Mac, vet inte om det spelar någon roll, men i alla fall.

Hälsningar

Kategori: Inköp

Den undre världens affärsidé

"Chefskriminalinspektör Troels Örting Jörgensen säger till tidningen att det är danskar "som tillhör den mera respekterade delen av befolkningen" som är inblandade i handeln.

Tidningens reportrar walraffade som hallickar och tog sig in i en sluten värld av människohandlare. Reportrarna fick erbjudanden om att köpa kvinnor från...

Hyresavtal

Hej,

Jag har några frågor när det gäller hyrandet av lokaler.

*Hur länge ca sträcker sig ett hyresavtal av en lokal, 1,2,3 år?

*Om jag skulle stänga min verksamhet blir jag då tvungen att betala vidare hela avtalet ut? eller finns det uppsägningstid som vanliga lägenheter?

* V...